Learning to teach English through sitcoms: A case study of pre-service efl teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın ana amacı hizmet öncesi İngilizce öğretmenlerinin İngilizce öğretmek için materyal olarak durum komedilerinin kullanımı ile ilgili bilgi ve anlayışlarını 5 haftalık bir eğitim süresince nasıl oluşturduğunu bulmaktır. Bu çalışma aynı zamanda bu öğretmenlerin algılarının ve inançlarının eğitim sonunda ne ölçüde değiştiğini bulmayı da amaçlamaktadır. Çalışma Türkiye'deki özel bir üniversitede İngilizce öğretmenliği okuyan 1 Tanzanyalı 3 Türk ile yapılan bir vaka çalışmasıdır. Nitel veriler, hedef grup görüşmeleri, günlükler, dönem sonu yansıtma kâğıtları, sınıf içi tartışmalar, ders planları ve gözlem notları ile toparlanmıştır. Veriler analiz edildiğinde, hizmet öncesi öğretmenlerin bilişsel sürecine etki eden dört temel unsur belirlenmiştir: küçük ölçekli öğretim, verilen eğitimin kendisi, gerçek hayat ile ilişkilendirme ve ikinci dil öğrenme deneyimi. Algı değişikliği ele alındığında ise abartılı durumları, dilin zorluğu ve bozukluğu yüzünden iki katılımcının durum komedilerini eğitim sırasında uygun ders materyali olarak görmediği fakat bu düşüncelerinin örnek ders anlatımları sırasında değiştiği, genel olarak tüm katılımcıların durum komedilerine karşı pozitif düşüncelere sahip oldukları görülmüştür. The main purpose of this study is to investigate how pre-service EFL teachers construct their knowledge and understanding of using sitcoms as an authentic teaching material to teach English over a 5-week training program. The study also aims to explore to what extent their perceptions or beliefs on the use of sitcoms change at the end of the training. The methodology involved a case study design with one Tanzanian and three Turkish pre-service EFL teachers at Department of English Language Teaching (ELT) of a private university in the northwest of Turkey. Drawing on qualitative research, the study utilized various data sources, and these include diaries, focus group interviews, reflection papers, in-class discussions, participants' lesson plans and researcher's observation notes. When these data sources are analysed, four main themes that have an effect on participants' cognition of sitcoms as a teaching material emerged: the role of micro teaching, the role of training, access to real life, and L2 learning experiences. In terms of the perception change, it was seen that all participants began to hold similar positive views in terms of using sitcoms to teach English at the end of the training program although two of them showed resistance at first because of exaggerated situations as well as violations and complexity in the language of sitcoms for beginner students.
Collections