A comparative study of Turkish and international adult efl students` perceptions of formative assessment
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu vaka çalışmasının amacı, Türkiye'de eğitim veren bir vakıf üniversitesinin Modern Diller Bölümünde İngilizce eğitimi alan Türk ve uluslararası yetişkin öğrencilerin -milliyet ve cinsiyet farklılıklarını gözeterek- biçimlendirici değerlendirme ile ilgili algılarını araştırmaktır. Ayrıca biçimlendirici değerlendirmenin bu öğrencilerin dil öğrenme sürecini nasıl etkilediğini ve öğretmenlerin öğrencilerin algılarını nasıl algıladıklarını incelemek amaçlanmıştır. Çalışma sonuçları, öğrencilerin biçimlendirici değerlendirme algılarının, farklı sebeplerle olsa da, çoğunlukla pozitif olduğunu göstermiştir. Ayrıca, öğrencilerin milliyet ve cinsiyetlerinin biçimlendirici değerlendirme algıları üzerinde etkileri olduğu ve bunun dil öğrenme süreçlerini etkileyebildiği görülmüştür. Son olarak, öğrenci ve öğretmenlerin algıları, biçimlendirici değerlendirmenin öğrencilerin öğrenme sürecine olan etkisi açısından bazı farklılıklar göstermiştir ki bunun da eksik biçimlendirici değerlendirme bilgisinden kaynakladığı sonucuna varılabilir. The purpose of this case study is to investigate the Turkish and international adult EFL students' perceptions of formative assessment in English lesson -regarding their nationality and sex- at a Modern languages department of a foundation university in Turkey. It is also aimed to examine how these perceptions affect these students' language learning process and how teachers perceive these perceptions, which might shed a light into the issue more. The results showed that the students mostly had positive perceptions of formative assessment with different motives. Also, it was found out that there were some differences between the students' perceptions of formative assessment regarding their nationality and sex, which seemed to affect their language learning process. Lastly, the results indicated that there were some differences between the students' and teachers' formative assessment perceptions and its effects on the students' learning, which might have resulted from lack of formative assessment knowledge.
Collections