A Case study on mobile-blended collaborative learning in an English as a foreign language (EFL) context
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sınıf dışında öğrenme amacıyla mobil araçların yaygın olarak kullanılması yabancı dil öğrenme bağlamında son zamanlarda büyük ilgi uyandırmıştır. Öğrenciler bir yabancı dili öğrenirken birtakım güçlüklerle karşılaştıkları için öğrencilerin hedef dili kullanmalarını sağlayacak fırsatları geliştirecek uygun koşulları aramak kaçınılmaz hale gelmiştir. Bu bağlamda, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin proje tabanlı öğrenmeyi temel alan işbirliğine dayalı özgün dil öğrenme etkinlikleriyle hedef dili kullanmalarını sağlaması için Mobil-Harmanlanmış İşbirliğine Dayalı Öğrenme modeli hem sınıf içi hem sınıf dışı öğrenme ile birleştirilmiştir. Bu çalışmada, mobil anlık mesajlaşma uygulaması WhatsApp'ın İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin dil yeterliliklerinin gelişimi üzerindeki etkileri araştırmak hedeflenmiştir. Yedi hafta süren bu proje çalışmasına Türkiye'deki bir Yabancı Diller Yüksek Okulu Hazırlık sınıflarının orta üzeri düzeylerde okuyan 85 öğrenci katılmıştır. Nicel ve nitel yöntemler uygulanarak yarı-yapılandırılmış görüşmeler, akran değerlendirmeleri, proje değerlendirme rubriği ve WhatsApp günlük dosyaları veri toplama kaynakları olarak kullanılmıştır. Çalışmanın sonuçları, öğrencilerin dil ve iletişim becerileri geliştirebildiklerini, özellikle kelime bilgisi dağarcıklarının geliştiğini ve İngilizce konuşma dilinin farkına vardıklarını ortaya koymuştur. Sonuç olarak, sınıf dışı ortamda İngilizce çalışma yapmak dil öğrenmelerini kolaylaştırdı ve anlık mesajlaşma sisteminin eğitim amaçlı kullanılması çalışma performanslarına olumlu katkıda bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Mobil-Harmanlanmış İşbirliğine Dayalı Öğrenme, Proje Tabanlı Öğrenme, Anlık Geri Bildirim, Yabancı Dil Öğrenme ve Sınıf Dışında Öğrenme The ubiquitous use of mobile devices for informal learning has aroused attention in foreign language learning context recently. As learning a foreign language poses a number of challenges for the students, it has become indispensable to search for 'optimal' conditions to enhance opportunities of engaging in the target language. Within this context, the Mobile-Blended Collaborative Learning model has been integrated in and out of the classroom learning in order to enable language learners to practice English by means of collaborative, authentic language activities based on project-based learning approach. The purpose of this study was to explore the effects of using mobile instant messaging application, WhatsApp, on language proficiency of 85 EFL students during a seven-week Project Work. The participants were enrolled in upper-intermediate prep classes at a School of Foreign Languages of a Turkish private university. Data were collected through semi-structured interviews, self- and peer evaluation of group work, a rubric for assessing project work and log files of WhatsApp conversations. Results revealed that the participants were able to improve their language and communication skills, expanded their vocabulary knowledge, and recognized the English colloquial language. It was concluded that practicing English in an authentic setting facilitated the students' language learning and instant messaging in an informal platform for educational purposes had positive effects on their performance and the quality of work. Keywords: Mobile-Blended Collaborative Learning, Project-Based Learning, Instant Feedback, Foreign Language Learning and Informal Learning
Collections