5. sınıf matematik dersinin harmanlanmış öğrenme ortamında işlenmesi: Bir durum çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Teknolojik gelişmeler günümüzde eğitim-öğretim ortamlarında kendini göstermekte ve özellikle zor bir ders olarak kabul edilen matematik derslerinde de bu gelişmelerden yararlanmanın yolları aranmaktadır. Bu araştırmada 5.sınıf matematik dersinin konusu olan kesir, ondalık gösterim ve yüzdeler ünitesinin harmanlanmış öğrenme ortamında işlenmesi süreci incelenmiştir. Çalışma 2017-2018 Eğitim-Öğretim yılında İstanbul'da bir özel öğretim kurumunun ortaokul 5.sınıfında okuyan 89 öğrenci ile `Kesir, Ondalık Gösterim ve Yüzdeler` ünitesinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma bir durum çalışması olarak tasarlanmış ve karma yöntemle veriler toplanmıştır. Öğrencilerin matematik dersine karşı tutumları, öz düzenleyici öğrenme becerileri ve teknoloji yeterlilikleri ile akademik başarı durumlarından nicel veriler elde edilmiştir. Öğretmen ve öğrencilerin öğrenme materyali, öğrenme ortamı ve yaşanan süreç ile ilgili görüşlerinden ise nitel veriler elde edilmiştir. Çalışmada veri toplama araçları olarak `Çoklu Değerlendirme Ölçeği`, akademik başarı sınavı, öğrenci günlüğü ve öğretmen gözlem formları kullanılmıştır. Nicel verilerin analizi SPSS programında bağımlı örneklem t-testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), ortalama, standart sapma ve yüzde değerlerinin hesaplanmasıyla, nitel verilerin analizi ise içerik analizi yöntemiyle yapılmıştır. Harmanlanmış öğrenme ortamının yüz yüze kısmı sınıf ortamında çevrimiçi kısmı ise Moodle Öğrenme Yönetim Sistemi'nde gerçekleştirilmiştir. Sekiz hafta süren araştırma sürecinde harmanlanmış öğrenme ortamında işlenen matematik derslerinde öğrencilerin akademik olarak başarı gösterdiği; araştırmanın öncesinde ve sonrasında uygulanan `Matematik Dersine Yönelik Tutum Ölçeği` puanları arasındaki değişimin istatistiksel olarak anlamlı fark gösterdiği; araştırmanın öncesinde ve sonrasında uygulanan `Öz Düzenleyici Öğrenme Stratejileri Ölçeği` puanları arasındaki değişimin istatistiksel olarak anlamlı fark göstermediği; harmanlanmış öğrenme ortamında işlenen matematik dersi hakkında öğrencilerin olumlu görüş bildirdiği ve bu durumun matematik dersine yönelik tutum ölçeği sonuçları ile de tutarlılık gösterdiği ortaya çıkmıştır. Öğretmenin harmanlanmış öğrenme ortamındaki öğrenci davranışları ile ilgili görüşleri de öğrencilerin derse katılım, ilgi ve motivasyonlarının yüksek olduğunu göstermiştir. Technological developments have penetrated into almost all of educational fields, and the ways of utilizing these developments are also being sought in mathematics courses which are considered as a particularly difficult subject. In this thesis study, the teaching process of fraction, decimal and percentage units of fifth grade math lesson in blended learning environment was examined. The study was performed with 89 students who were in the 5th grade private secondary school in Istanbul in 2017-2018 academic year.The study was designed as a case study and data were collected by a mixed method. The quantitative data were obtained from four sources: students' attitudes towards mathematics lesson, and students' self-regulatory learning skills, technology competences and academic achievement. On the other hand, the qualitative data were collected from teachers' and students' views on learning material, learning environment and the encountered process. Face-to-face part of the blended learning environment were transferred into practice in the classroom environment, and the online part were performed in the Moodle Learning Management System. While the quantitative data were analyzed by descriptive methods, the dependent sample t-test, and one-way variance analysis (ANOVA), the qualitative data were analyzed by the content analysis method. The implementation process in the blended learning environment took eight weeks. As a result, the difference between the mean scores of students' attitudes collected before and after the implementation were statistically significant. However, the difference between the mean scores of students' self-regulatory learning collected before and after the implementation were not statistically significant difference. The students reported positive opinions about the mathematics lessons taught in the blended learning environment and that this situation was consistent with the attitude scale results. The views of the teacher about student behaviors in the blended learning environment also showed that students had a high level of participation, interest and motivation.
Collections