7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik tutumları ile matematik kaygılarının ilişkisel ve karşılaştırmalı olarak incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 7. ve 8. sınıfta okuyan öğrencilerin matematik dersine yönelik kaygı ve tutum düzeylerinin incelenmesidir. Çalışmada ayrıca bu değişkenlerin farklı demografik değişkenlere göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini 2017-2018 eğitim öğretim yılında Beşiktaş ilçesinde öğrenimine devam eden 502 öğrenci oluşturmaktadır. Örneklem grubundaki öğrencilere veri toplama aracı olarak; Erol (1989) tarafından geliştirilen Matematik Kaygı Ölçeği (MANX), Nazlıçiçek ve Erktin (1993) tarafından geliştirilen Matematik Tutum Ölçeği ve kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Bu anketteki sorulara eksiksiz yanıt veren 496 öğrencinin sonuçları değerlendirmeye alınmıştır. Araştırmada toplanan anket cevapları SPSS for Window 22.00 ve AMOS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiş ve yorumlanmıştır. Matematik Kaygı Ölçeği ve Matematik Tutum Ölçeği için açıklayıcı ve doğrulayıcı faktör analizleri yapılarak boyutlar belirlenmiş, güvenilirlik analizi uygulanmıştır. Verilere uygun vardamlı istatistiksel yöntemlerle bazı ilişkisel ve karşılaştırmalı çözümlemeler yapılmıştır. Araştırma bulgularında; öğrencilerin matematik kaygılarının öğrenim gördükleri okul türü, sınıf düzeyi, öğretim yaklaşımı, anne baba eğitim düzeyleri, aile davranış özellikleri değişkenlerine göre anlamlı fark oluşturmadığı belirlenmiştir.Diğer taraftan, kız ve erkek öğrencilerin matematiğe ilişkin kaygılarının erkek öğrenciler lehine anlamlı şekilde farklılaştığı görülmüştür.Çalışmada; öğrencilerin matematik tutumlarının öğrenim gördükleri okul türüne göre özel okullar lehine, sınıf düzeyine göre 8. sınıflar lehine, öğretim yaklaşımına göre öğrenci merkezli eğitim lehine, aile davranış özelliklerine göre hoşgörülü aileler lehine, anne eğitim düzeyi bakımından lisans ve üstü eğitim alanlar lehine anlamlı şekilde fark oluşturduğu belirlenmiştir. Cinsiyet ve baba eğitim düzeyleri değişkenlerine göre anlamlı fark oluşmadığı saptanmıştır.Ayrıca matematik kaygısı ile matematik tutumları arasında anlamlı ilişki bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Kaygı, Matematiksel Kaygı, Tutum, Matematiksel Tutum The aim of this study is to evaluate the anxiety and attitude levels of 7th and 8th grade students in mathematics. This study also analyzed whether this variables change according to certain demographical factors or not.The sample of this study are 502 students in Beşiktaş, İstanbul within the academic year 2017-1018. They have been given Mathematics Anxiety Scale (MANX) developed by Erol (1989), Mathematics Attitude Scale developed by Nazlıçiçek and Erktin (1993). Also some limited personal information were collected from the participants. The data from 496 students who completely responded all items in two instruments have been analyzed in this study.The results were analyzed with SPPS for Windows 22.00 and AMOS 22.0 programs. We applied explanatory and confirmatory factor analysis for Mathematics Anxiety Scale and performed reliability analysis procedure. Some elementary inferential methods in statics were employed for correlations and comparisons on the data. It has been found out that the school types did not have an affect on mathematics anxiety, and also anxiety is not affected by schools educational approach. The study also showed that gender affects mathematics anxiety of students. We did not find statistically significant difference in anxiety for the 7th and 8th grades. On the other hand, the study indicated that the parents' level of education does not have an effect on the mathematics anxiety of the students. This study indicates that schools have an effect on mathematics attitudes. Students' attitudes showed significant difference between 7th and 8th grade and were affected by educational approach. Gender does not have an effect on attitude. On the other hand, the study implied that the parents' level of education have an effect on the mathematics attitude of the students.Additively, there was significant difference between anxiety and attitude.Keywords: Anxiety, Mathematical Anxiety, Attitude, Mathematical Attitude
Collections