A blended academic writing course for medical students: Diognosing eap writing needs and syllabus design
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, bir grup tip öğrencisinin akademik yazma ihtiyaçlarını/ yeterliliğini ölçmek, akademik yazmadaki tercihlerini ve ilgilerini bulmak ve bilişsel teknolojiler ile harmanlanmış öğrenim sistemine karşı düşünce ve tutumlarını tespit etmektir. Öğrencilerin Harmanlanmış Akademik Yazma Kursu'na karşı detaylı anlayış ve tutumunun incelenmesi için 2015-2016 akademik yılında özel bir üniversitede tıp ve sağlık bilimleri okuyan 13 öğrenci üzerinde karışık-metod araştırması yürütülmüştür. Niteliksel ve niceliksel metotların birleşiminden iki çeşit sonuç elde edilmiştir: niceliksel sonuçlar kapalı uçlu anketi ve akademik yazma analiz sınavı sonuçlarından, niteliksel sonuçlar ise öğrencilerle yapılan yarı planlanmış görüşmelerle öğretmen ve akademisyenlerin hedef grup görüşmeleri ile elde edilmiştir.Veri analizi bulgularının tartışıldığı bu çalışma ihtiyaç analizi sonuçlarını değerlendirerek başarılı bir Harmanlanmış Akademik Yazma Kursu için kapsamlı bir müfredat sunmaktadır. This research aimed to diagnose the EAP writing needs of a group of medical students, to identify their preferences and interests regarding academic writing, and determine perceptions and attitudes towards ICT and blended learning environments. To provide in-depth understandings of students' views of Blended Academic Writing Course, a mixed method research was conducted with 13 medical students at a private university in the academic year 2015-2016. The combination of qualitative and quantitative methods provided two types of data: quantitative which were gathered through a closed-item questionnaire and the academic writing diagnostic exam, and qualitative which were collected through student semi-structured interviews and teacher and academician focus group interviews. The study discussing the findings of the data analysis offers a multi-syllabus for a successful Blended Academic Writing Course considering needs assessment results.
Collections