A comparative study on the effectiveness of explicit and implicit instruction on the vocabulary development in 5th grade Turkish EFL classrooms
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma çalışmasının amacı Türk yabancı dil sınıflarında dolaylı ve doğrudan kelime öğretiminin kelime gelişimi üzerinde etkililiğini incelemek ve karşılaştırmaktır. Çalışma ayrıca yabancı dil olarak İngilizce öğretmenlerinin sınıflarında bu iki kelime öğretiminin uygulanması üzerine algılarını araştırdı. Katılımcılar İstanbul Türkiye'de özel bir okulda kayıtlı olan 25 beşinci sınıf öğrencisi ve iki İngilizce öğretmenidir. Veriler ilk ve son testlerden, ders planlarından ve yansıtıcı günlüklerden toplanmıştır. Çalışmanın sonuçları doğrudan ve dolaylı öğretim arasında öğrencilerin kelime gelişimi açısından önemli bir farklılık olmamasına rağmen, beşinci sınıf yabancı dil sınıflarında öğretmenlerin dolaylı öğretimi daha zevkli ve verimli algıladığını ortaya çıkartmıştır. The purpose of this research study is to examine and compare the effectiveness of implicit and explicit instruction on vocabulary development in fifth grade Turkish EFL classrooms. The study investigated the perceptions of EFL teachers about the implementation of these two instructional methods in their classrooms as well. The participants were 25 fifth grade students and two teachers enrolled in a fifth grade English program at a private school in Istanbul, Turkey. The data were collected from pre- and post-tests, lesson plans, and reflective journals. The findings of the study revealed that although there were no significant differences between explicit and implicit instruction on students' vocabulary development, teachers perceived implicit instruction to be more enjoyable and productive in fifth grade EFL classrooms.
Collections