A case study on teacher and student perceptions towards the online English exams
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı hem İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten öğretmenlerin, hem de öğrencilerin İngilizce dersinde yapılan Online sınavların eğitim amaçlı kullanımı ile ilgili olan tutumunu araştırmaktır. 2017-2018 eğitim ve öğretim yılında Türkiye'de özel okullarda çalışan öğretmenler ve 5. Sınıf öğrencileri bu çalışmanın sahasını oluşturmuştur. Araştırmaya İngilizceyi yabancı dil olarak öğreten toplamda 10 Türk ve yabancı öğretmen ve 89 tane 5. Sınıf öğrencisi katılmıştır. Veriler, öğretmenler ve öğrenciler için hazırlanan karma yöntemli anketler ve katılımcılar ile yapılan mülakatlar ile toplanmıştır. Çalışmanın bulguları, hem öğretmenlerin hem de öğrencilerin Online İngilizce sınavların zaman kazandırıcı ve çevre koruyucu olması geçerlik sağlaması, motive edici olması, geri bildirim raporları sağlaması nedeniyle eğitim aracı olarak kullanılması hakkında pozitif bakış açılarına sahip olduğunu açığa çıkarmıştır. Ancak, en çok bahsedilen sorun internet bağlantısı ve bilgisayarlarla ilgili problemler olmuştur. The purpose of this study is to investigate the perceptions of English as a Foreign Language (EFL) instructors and the students on the use of online assessments as educational tools. 5th grade students and EFL teachers working at a private school during 2017-2018 academic year in Turkey comprise the scope of the study. A sample of 10 EFL instructors participated in the study in addition to the 89 students from the 5th grade classes. Data were obtained through a mixed-method survey in addition to the interviews with the participants. The surveys included Likert-scale type questions and open-ended questions. The overall findings of the study revealed that both the teachers and the students had positive perceptions on the use of mobile applications as educational tools because of their being time saving, environment friendly, providing validity, being motivating and giving a useful feedback report. Though the mostly stated drawback of the online exams was the low internet connection and computer related problems.
Collections