TEZLER: Recent submissions
Now showing items 61-80 of 1121
-
İlköğretim hayat bilgisi programı karakter eğitimi boyutunun öğrencilerin tipik performanslarına dayalı olarak değerlendirilmesi: Kırşehir örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada İlköğretim Hayat Bilgisi Öğretim Programı'nın Karakter Eğitimi boyutu ilköğretim dördüncü sınıf öğrencilerinin tipik performanslarına dayalı olarak değerlendirilmiştir. Araştırma, program değerlendirmeye ... -
Sosyal bilgiler 4. sınıf için tasarlanan `İnsanlar ve Yönetim` adlı ünitenin öğrencilerin akademik başarılarına ve kavram algılama düzeylerine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öğrencilerin birincil başvuru kaynakları arasında yer alan ders kitaplarının, onların öğrenmeleri üzerinde önemli bir etkiye sahip oldukları bilinmektedir. Ancak araştırmada bahsi geçen kitapla ilgili bazı eksiklikler ... -
Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki deneyleri anlamalarına okuma-yazma-uygulama ve birlikte öğrenme yöntemlerinin etkileri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, fen ve teknoloji dersi deney uygulamalarına katılan öğrencilerin deneyleri anlamalarına, akademik başarılarına ve deney becerilerini kazanmalarına okuma-yazma-uygulama yöntemi, birlikte öğrenme yöntemi ... -
Muzaffer İzgü`nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisindeki eğitsel iletiler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Muzaffer İzgü'nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisindeki eğitsel iletileri tespit etmek amacıyla yapılmıştır.Çalışmanın evrenini Muzaffer İzgü'nün ?Anneannemin Akıl Almaz Maceraları? serisinde ... -
İlköğretim 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine ilişkin durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada ilişkili tarama ile deneysel model kullanılmıştır. Okuma tutumu ölçeği ve ... -
Zihinsel engelli çocuğa sahip ebeveynlerin algıladıkları sosyal destek ve yalnızlık puanları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, zihinsel engelli bireye sahip ebeveynlerin algıladıkları sosyal destek ile yalnızlık puanları arasındaki ilişkiyi belirlemek amacıyla yapılmış betimsel bir çalışmadır. Araştırma, 2010 ? 2011 eğitim öğretim ... -
Reşat Nuri Güntekin`in Miskinler Tekkesi romanının kelime grupları bakımından incelenmesi ve Miskinler Tekkesi romanının Türkçe eğitimine katkısı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Çağdaş roman, hikâye ve tiyatro edebiyatımızın seçkin siması Reşat Nuri, eserlerinin büyük bir kısmında. Anadolu'daki yerli ve millî hayata geniş ölçüde yer vermesi dolayısıyle (Birinci Cihan Harbi ve İstiklal Savaşı ... -
Fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine öğrenme halkası modelinin etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, öğrenme halkası modelinin fen bilgisi öğretmen adaylarının tohum-meyve-çiçek konularındaki başarılarına ve hatırlama düzeylerine etkisinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca, öğrenme halkası modelinin ... -
İlköğretim I.kademe öğrencilerinin serbest zamanlarında oynadıkları yöresel çocuk oyunları (Erzurum ili örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Oyun, insanın hayata geldiği ilk dönemden başlayıp, ergenlik dönemine kadar olan süreçte gelişimi açısından önemli bir yere sahiptir. Bu süreç ile ilgili yapılan çalışmalarda, oyunun, çocuğun bedensel, psiko motor, dil, ... -
Turkish EFL speaking course students` motivational orientations and their instructors` autonomy support
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Öz-belirleme teorisini kuramsal platformda kullanan bir çok çalışma öğrencilerin motivasyon yönelimleri hakkında bilgi sahibi olmanın, eğitimdeki önemine dikkatleri çekmiş ve özerlik destekleyici veya kontrol edici sınıf ... -
Probleme dayalı öğrenmenin asit-baz konusunun öğretiminde etkinliğinin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada probleme dayalı öğrenmenin, asit-baz konusunun öğretiminde etkinliğinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, probleme dayalı öğrenmenin; öğrencilerin akademik başarı düzeylerine etkisi, öğrenci bilişsel beceri ... -
Aşık Mustafa Ruhani`nin şiirlerinde yer alan eğitsel temalar
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Erzurum âşıklık geleneğinde önemli bir yere sahip olan Âşık Mustafa Ruhani'nin şiirlerinde yer alan eğitici temaları tespit ederek bir kültür kurumu olan âşıklık geleneğinin toplumun eğitilmesindeki rolünü ... -
5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların öğretmenler tarafından gerçekleştirilme düzeyi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların öğretmenler tarafından gerçekleştirilme düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. ... -
9. sınıf geometri dersi çokgenler açı ünitesinde Van Hiele Modeli`ne dayalı öğretimin öğrencinin problem çözme başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, 9. Sınıf geometri dersi çokgenlerde açı ünitesinde Van Hiele Modeline dayalı öğretimin öğrencinin problem çözme başarısına ve öğrenmenin kalıcılığına etkisini belirlemek amaçlanmıştır.Araştırmada, ?Kontrol ... -
İlköğretim okul yöneticilerinin uyguladıkları yönetim biçimlerine ilişkin algıları ve velilere göre okul yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma İzmir ilinde bulunan ilköğretim yöneticileri ve bu okullarda öğrencileri bulunan velilerin algılarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim biçimlerini ve yönetim becerilerini değerlendirmeyi ... -
Sözleşmeli infaz koruma memurlarına uygulanan hizmet içi eğitim programının CIPP modeli ile değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, 2009-2010 yılları içinde Adalet Bakanlığı Personel Eğitim Merkezlerinde infaz ve koruma memurlarına uygulanan hizmet içi eğitim programının kursiyer ve öğretim görevlisi görüşlerine göre CIPP modeli ile ... -
Hayat bilgisi öğretim programı öğelerinin öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programı Öğelerinin Öğretmen Görüşlerine Göre Değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Hayat Bilgisi Öğretim Programı Öğelerinin ... -
Türkçenin yeterince etkin ve güzel konuşulmadığı yerlerde ilkokuma yazma öğretiminde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar (Erzurum ili örneği)
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, Türkçenin yeterince etkin ve güzel konuşulmadığı yerlerde ilkokuma ve yazma öğretiminde öğretmenlerin karşılaştığı problemler ve bu problemler karşısında kullandıkları çözümleri belirlemek amacıyla yapılan ... -
Türk eğitim düşüncesinde elit eğitimi akımı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)20. yüzyılın başlarında Avrupa'da meydana gelen eğitim hareketleri, diğer ülkelere de yayılmıştır. II. Meşrutiyetten sonra ülkemizde de etkili olan eğitim akımları, memleketin kalkınmasındaki en önemli sorunun eğitim ... -
Milli eğitim örgütündeki yönetici, müfettiş ve öğretmen görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları: Ağrı ve Erzurum illeri örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada Ağrı ve Erzurum illeri Milli Eğitim teşkilatında çalışan eğitimcilerin görüşlerine göre okul yönetiminin sorunları incelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen 52 soruluk bir anket geçerlik ve güvenirlik ...