Sözleşmeli infaz koruma memurlarına uygulanan hizmet içi eğitim programının CIPP modeli ile değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 2009-2010 yılları içinde Adalet Bakanlığı Personel Eğitim Merkezlerinde infaz ve koruma memurlarına uygulanan hizmet içi eğitim programının kursiyer ve öğretim görevlisi görüşlerine göre CIPP modeli ile değerlendirilmesi amacıyla yapılmıştır. Betimsel araştırma yöntemi kullanılan araştırmada ayrıca, kursiyer görüşlerinin cinsiyet ve eğitim durumlarına göre farklılıkları araştırılmıştır. Araştırmanın evrenini 40 öğretim görevlisi ile 2009-2010 yılları arasında göreve başlayan 6000 infaz ve koruma memuru oluşturmaktadır. Örneklem, kümeleme yöntemiyle öğretim görevlileri ile 2010 Mayıs-Haziran aylarında eğitime katılan kursiyerlerden seçilmiştir. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanan ?eğitim programı değerlendirme anketi? ile toplanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre kursiyer ve öğretim görevlisi görüşleri arasında girdi boyutunda anlamlı bir farklılık bulunurken, bağlam, süreç ve ürün boyutlarında farklılık bulunamamıştır. Kursiyer görüşlerinde cinsiyet değişkenine göre girdi, süreç ve değerlendirme boyutlarında farklılığa rastlanırken, bağlam boyutunda anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Kursiyer görüşlerinde öğrenim durumlarına göre fakülte ile ortaöğrenim mezunları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, ön lisans ve ortaöğrenim mezunları arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. Eğitim programı değerlendirme anketindeki açık uçlu soruların incelenmesi neticesinde, hizmet içi eğitim programının süresinin çok kısa, günlük ders sayısının çok fazla olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Hizmet içi eğitim, CIPP Modeli, Tepki Değerlendirme, İnfaz ve Koruma Memuru By analysing the views of trainees and trainers via CIPP modelling, this survey has been performed for the assessment of in-service training programme practiced upon guardians in the years 2009 and 2010 at the training centres of the Ministry of Justice. Discrepancies amongst the views of trainees with respect to their gender and education levels have also been analyzed in the survey. The space of the survey consists of 40 trainers and 6.000 guardians who have started rendering service in the years 2009 and 2010. Sample is constituted under the terms of the method of agglomeration by the selection of trainers and trainees who participated the training programme held in May and June 2010. Data of the study have been gathered by means of `training assessment survey? which has been developed by the researcher.According to the results of the survey, whilst a meaningful difference between the views of trainees and trainers has been found in input dimension, any difference has not been found in context, process and product dimensions. While the existence of difference has been found amongst the views of trainees in input, process and assessment dimensions in accordance with gender parameter, a meaningful connection could not be found in context dimension. While there has been a meaningful difference amongst views of trainees with respect to their education levels between high school and BA alumni, a meaningful difference could not be found between associate degree and high school alumni. As a result of the analysis of the open-ended questions in the training assessment survey, it is concluded that the duration of the training programme is too short and the number of lectures in a day is highly excessive.Keywords: In-service training, CIPP Modelling, Reaction Analysis, Guardian
Collections