İlköğretim okul yöneticilerinin uyguladıkları yönetim biçimlerine ilişkin algıları ve velilere göre okul yöneticilerinin yönetim becerilerinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma İzmir ilinde bulunan ilköğretim yöneticileri ve bu okullarda öğrencileri bulunan velilerin algılarına göre ilköğretim okul yöneticilerinin yönetim biçimlerini ve yönetim becerilerini değerlendirmeyi amaçlamıştır.Araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmada tabakalı örnekleme yöntemi kullanılarak veriler elde edilmiştir.Veri toplamak amacıyla ?ilköğretim yöneticilerinin kullandıkları yönetim biçimleri ölçeği? ile ?veli algılarına göre ilköğretim yönetici becerileri ölçeği? kullanılmıştır. Araştırmada kullanılan bu ölçekler araştırmacı tarafından geliştirilmiştir.Araştırmanın evreni 2010-2011 eğitim-öğretim yılında İzmir il merkezi, ilçeleri, beldeleri ve köylerinde bulunan ilköğretim okullarında görev yapan okul yöneticileri ile bu okullarda öğrencileri bulunan velilerden oluşmaktadır. Araştırmanın örneklemini 333 okul yöneticisi ve 1824 öğrenci velisi oluşturmaktadır.Çalışmada elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir.1.İzmir ilindeki ilköğretim yöneticileri en fazla yetkeci tarzı, yetkeci tarzdan sonra koruyucu tarzı, en az kullandıkları liderlik tarzı ise destekçi yönetim tarzıdır.2.İzmir ilindeki ilköğretim okulu erkek yöneticileri kadın yöneticilerden daha yetkeci, kadınların ise erkeklere oranla daha koruyucu ve destekçi davranmaktadırlar.3.İzmir ilindeki kıdemi 6 ila 15 yıl arasında değişen ilköğretim yöneticileri daha az yetkeci davranmaktadır.4.İzmir ilinde lisansüstü eğitimi tamamlamış ilköğretim yöneticileri daha az yetkeci, fazla koruyucu, fazla destekçi ve daha fazla birlikçi yönetim biçimini kullanmaktadır.5.İzmir ilinde veliler, yöneticilerin çevreleri ile olumlu ilişkiler kurduklarını düşünmekte ve onları sorun çözme bakımından da becerikli olarak görmektedir.6.İzmir'de ilköğretim öğrenci velileri, yöneticileri çeşitli etkinliklerle bilinçlendirme konusunda yetersiz bulmaktadır.7.İzmir'de ilköğretim öğrenci velileri, yöneticileri öğrencileri mesleğe yöneltme etkinlikleri bakımından başarısız bulmaktadır.8.İzmir'de ilköğretim öğrenci velileri, yöneticileri örgüt geliştirme becerileri bakımından yetersiz bulmaktadır.9.İzmir'de mesleği ev hanımı ve memur olan ilköğretim öğrenci velileri, yöneticileri sorun çözme bakımından yetersiz görmektedir. This study aims to evaluate administrative policies and administrative skills of the elementary school administrators in Izmir according to the perception of elementary school administrators and parent who have children going to these schools.In the current study, survey model was used. Data was obtained by using stratified sampling method. In order to collect data, `scale of administrative policies used by elementary school administrators? and `skill scale of elementary school administrators according to parent perception? were used. The scales used in the current study were developed by the researcher. The scope of the study consists of school administrators working in school in Izmir city center, towns, and villages and the parents who have pupils in these schools. The sample size of the study consists of 333 school administrators and 1824 parents.The findings obtained in the study were summarized below.1.Elementary school administrators in Izmir are supporters of authoritarian style at the most, then custodian and the leadership style they support the least is supportive type of administration.2.Male administrators in elementary school in Izmir act more authoritative then female administrators, female administrators on the other hand act more custodian and supportive than male ones.3.Elementary school administrators in Izmir with a length of service les than 15 years less authoritarian.4.Elementary school administrators in Izmir who completed postgraduate study use a less authoritative, more custodian, excessively supportive and more confederative style of administration.5.Parents in city center (Izmir) think that administrators enter into positive relations with community and see that they are skillful in problem solving.6.Parents of elementary school pupils in Izmir find administrators insufficient in raising the awareness of the pupils in various activities.7.Parents of elementary school pupils in Izmir consider elementary school administrators unsuccessful in directing pupils into profession.8.Parents of elementary school pupils in Izmir find administrators insufficient in terms of skills of developing organizations.9.Parents of elementary school pupils in Izmir in such professions as government employee and house wives see administrators insufficient in problem solving.
Collections