İlköğretim 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, ilköğretim 6.sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama becerilerine ilişkin durumlarını belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu araştırmada ilişkili tarama ile deneysel model kullanılmıştır. Okuma tutumu ölçeği ve okuduğunu anlamaya yönelik metin çalışması ilişkili tarama yöntemi ile değerlendirilmiştir. Metin türlerine göre okuduğunu anlama başarısı arasındaki ilişki deneysel modelde değerlendirilmiştir.Araştırmanın evrenini 2010 - 2011 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında, Erzurum ili merkez ilçelerinde bulunan Ahmet Yesevi, Kocatepe, Kayak Yolu, Polis Amca ve Başöğretmen İlköğretim Okullarında öğrenim gören öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemi, bu okullarda öğrenim gören 6.sınıf öğrencileridir(n =141 ) . Örneklem içerisinde metin türlerine göre okuduğunu anlama düzeyi açısından aralarında anlamlı ilişki bulunmayan on ikişer kişilik iki öğrenci grubu oluşturulmuştur.Araştırmada sonuçları, Likert tipi okumaya ilişkin tutum ölçeğinden ve okuduğunu anlama yönelik başarı ölçeklerinden elde edilmiştir. Veri analizleri için SSPS 16 Programı Kay Kare Testi kullanılmıştır. Anlamlılık düzeyi p<.05 olarak alınmıştır.Okumaya ilişkin tutum ölçeğinden elde dilen bulgulara göre; öğrencilerin okumaya ilişkin tutumları olumlu olmakla beraber, okullara ve cinsiyete göre farklılık göstermektedir. Okuduğunu anlamaya ilişkin metin çalışmasından elde edilen bulgulara göre, sözcük kullanma ve okuduğunu anlama becerilerinin hedeflenen düzeyde olmadığı belirlenmiştir. Deneysel çalışmada elde edilen bulgulara göre, metin türlerine ilişkin okuma stratejileri kullanıldığında, okuduğunu anlama başarısı deney grubu lehine farklılık göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Okuma, okuma tutumu, okuduğunu anlama,6. sınıf öğrencileri. This study was conducted to determine elementary 6th grade students? reading comprehension skills. In the study, correlational survey and experimental design were used. Reading attitude scale and text analysis concerning reading comprehension were evaluated through a correlational survey. The relationship between reading comprehension and achievement according to different types of texts was evaluated via an experimental model.The population of the study consisted of the students at Ahmet Yesevi, Kocatepe, Kayak Yolu, Polis Amca and Başöğretmen Elemenatry School located in the city center of Erzurum, in the first semester of 2010-2011 academic year. The sample (n =141) of the study consisted of 6th grade students from these schools. Within the sample, two groups of 12 students between which there was no significant relationship in terms of reading comprehension levels according to different types of texts were formed.The data of the study were obtained through a Likert type reading attitude scale and analysis of texts on reading comprehension. For the analysis of quantitative data, Chi Square Test on SPSS 16 was used. The level of significance was decided to be p<.05. According to the research results obtained through the reading attitude scale, whereas students? attitudes to reading are positive, their attitudes vary across different schools and gender of the participants. According to the findings from textual analysis related to reading comprehension, it was determined that skills of using appropriate vocabulary and reading comprehension were not at the desired levels. In addition, to the findings obtained from the experimental study, when reading strategies relevant to types of texts are used, achievement in reading comprehension varies in favor of the experimental group.Key Words: Reading, reading attitude, reading comprehension, 6th grade students.
Collections