5. sınıf sosyal bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların öğretmenler tarafından gerçekleştirilme düzeyi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 5. sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programında yer alan kazanımların öğretmenler tarafından gerçekleştirilme düzeyini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Verileri toplamak amacıyla araştırmacı tarafından hazırlanan anket kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2009?2010 öğretim yılı bahar döneminde Erzurum ili ilçelerinde (Yakutiye, Palandöken, Aziziye) bulunan 40 ilköğretim okulunda görev yapan 118 beşinci sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Sınıf öğretmenlerinin cinsiyet ve Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili ders alma durumuna ilişkin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla t testi; kıdemleri, mezun oldukları okul, sınıf mevcudu ve Sosyal Bilgiler programına yönelik hizmet içi seminer alma ve sınıftaki öğrencilerin sosyo-ekonomik düzeyine, ilişkin görüşleri arasında farklılık olup olmadığını belirlemek amacıyla tek yönlü varyans analizi yapılmıştır.Elde edilen bulgulara dayalı olarak; sınıf öğretmenlerinin beşinci sınıf Sosyal Bilgiler dersi öğretim programının kazanımlarına ilişkin görüşlerinin cinsiyet, hizmet öncesi Sosyal Bilgiler öğretimi ile ilgili ders alma, Sosyal Bilgiler dersinin öğretimi ile ilgili hizmet içi eğitim alma durumlarına, mezun oldukları bölüm/fakültelere ve okuttukları sınıflardaki öğrenci mevcuduna ilişkin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık bulunamamıştır. This research is done with the aim of specifying level of 5th grade Social Studies lesson?s syllabus gain, which is achieved by teachers. In this study, the descriptive scanning model was used. A survey which was prepared by researcher was used for gathering the data. Samples of the research were obtained from 118 5th grade teachers which were on duty at 40 primary schools around Erzurum province?s Merkez Countries. T Test was done with aim of specifying outlook of class teacher?s gender and taking lesson related Social Studies education whether there are any differences; Variance analysis was done with aim of specifying outlook of class teacher?s seniority, graduated faculty, class size and taking in-service seminar related to Social Studies program and student?s socio-economic status whether there are any differences.Depend on the results; related to class teacher?s opinions about 5th grade Social Studies lesson syllabus gain, any significant differences with gender, taking pre-service lesson about Social Studies, taking in-service lesson about education of Social Studies, graduated department/faculty and class size, couldn?t be found.
Collections