Turkish EFL speaking course students` motivational orientations and their instructors` autonomy support
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öz-belirleme teorisini kuramsal platformda kullanan bir çok çalışma öğrencilerin motivasyon yönelimleri hakkında bilgi sahibi olmanın, eğitimdeki önemine dikkatleri çekmiş ve özerlik destekleyici veya kontrol edici sınıf ortamların öğrencilerin motivasyon kaynaklarını, akademik başarılarını ve derse katılımlarını belirlemede önemli bir etken olduğunu belirtmiştir. Genel eğitim alanında bu konular üzerine birçok çalışma olmasına rağmen, literatürde yabancı dil öğrenimi, özellikle de temel yabancı dil becerilerini ele alan pek az çalışma vardır. Bu çalışmayla öz-belirleme teorisi çerçevesinde sırasıyla yabancı dil olarak İngilizce konuşma sınıflarındaki Türk öğrencilerin motivasyon yönelimlerinin incelenmesi, onların içsel ve dışsal motivasyon yönelimleriyle öz yeterlilik algısı, özerklik, öğrenme ortamı ve derse katılımları arasındaki ilişkilerin gösterilmesi, ve son olarak da öğrencilerin özerlik destekleyici veya bastırıcı sınıf ortamına dönük algılarının onların algılanan yeterlilik, özerklik durumuna, öz-belirleme düzeylerine ve derse katılımlarına dönük etkilerinin araştırılması hedeflenmiştir. Bu amaçla, Türkiye'deki bir üniversitenin İngilizce yabancı dil konuşma sınıflarına kayıtlı 142 hazırlık ve birinci sınıf öğrenciden bu yapıları değerlendirmek için bir anket doldurmaları istenmiş ve çalışma özel olarak seçilen 7 katılımcıyla yapılan sözlü görüşmelerle devam ettirilmiştir. Özetle araştırma sonuçları öğrencilerin genel bağlamda İngilizce konuşmaya yönelik içsel olarak motive olduklarını, yüksek öz-belirleyici motivasyon yönelimlerinin öğrencilerin yetenek, özerklik durumu ve derse katılımlarını belirlemede önemli bir etken olduğunu göstermiştir. Ayrıca araştırma öğretim elemanlarının özerlik destekleyici veya kontrolcü motivasyon yaklaşımlarının öğrencilerin yeterlilik ve özerlikle ilgili algılarıyla doğrudan ilişkili, yetenek ve otonomi aracılarıyla da öğrencilerin öz-belirleme ve sınıf içi derse katılımlarıyla dolaylı olarak ilişkili olduğunu göstermiştir. Çalışma sonunda, elde edilen bulgular doğrultusunda öğrencilerin birtakım psikolojik engelleri yenerek onları İngilizce konuşmaya içsel olarak istekli hale getirmeyi hedefleyen bazı sınıf içi etkin öğretim stratejileri ve öneriler geliştirilmiştir. Many studies using Self-Determination Theory (SDT) as a theoretical platform have emphasized the importance of knowing students? motivational orientations in education, and stated that autonomy-supportive or controlling learning climates are significant to determine students? motivational resources, academic achievement, and classroom engagement. Although there are many studies in the general education domain on these issues, there are few studies which focus specifically on foreign language learning especially basic language skill courses in the relevant literature. By this study, it is aimed to investigate respectively Turkish English-as-a-foreign-language (EFL) speaking course students? motivational orientations; to demonstrate the relations among intrinsic and extrinsic orientations of students, their self perception of competence, autonomy, learning climate and classroom engagement; and lastly to examine the effects of students? perceptions of autonomy supportive or suppressive learning climates on their perceived competence, autonomous regulation, self-determined levels and engagement within the framework of SDT. In order to fulfill these aims, 142 pre-service teachers who are enrolled to EFL speaking courses at preparatory and first grades in a Turkish university were asked to complete a questionnaire to assess these constructs, followed up with oral interviews with 7 specially selected participants. In brief, research findings showed that students are generally intrinsically motivated to speak English, and more self-determined motivational orientations are important predictors in determining students? competence, autonomous regulation, and their course engagement. In addition, it also revealed that instructors? autonomy supportive or controlling motivating styles are directly effective on students? self perceptions about competence and autonomy, and have indirectly effect on students? self-determined levels and classroom engagement with the mediators, competence and autonomy. In the light of research findings, some effective classroom instruction strategies and suggestions were developed to motivate learners to speak English volitionally by overcoming some psychological barriers at the end of the study.
Collections