Türkçenin yeterince etkin ve güzel konuşulmadığı yerlerde ilkokuma yazma öğretiminde öğretmenlerin karşılaştığı sorunlar (Erzurum ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, Türkçenin yeterince etkin ve güzel konuşulmadığı yerlerde ilkokuma ve yazma öğretiminde öğretmenlerin karşılaştığı problemler ve bu problemler karşısında kullandıkları çözümleri belirlemek amacıyla yapılan nitel bir çalışmadır.Araştırma, 2010 - 2011 eğitim öğretim yılında Erzurum ili sınırları içerisinde görev yapan ve önceki yıllarda birinci sınıf okutma tecrübesine sahip 79 sınıf öğretmeni ile yürütülmüştür. Araştırmada nitel veriler, araştırmacı tarafından ilgili literatürden yararlanılarak ve uzman görüşlerine başvurularak hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme formları kullanılarak toplanmıştır. Araştırma sonrası öğretmenlerle yapılan yüz yüze görüşme formu sonuçları yüzdelik hesaba göre analiz edilmiş olup, tüm unsurlar grafiklere aktarılmıştır.Araştırmanın sonuçlarına göre, ana dili Türkçe olmayan öğrencilerin bulunduğu okullarda öğretmenlerin, ilkokuma yazma öğretiminde; öğrenciden kaynaklanan, öğretmenin kendisinden kaynaklanan, aile ve çevreden kaynaklanan, Türkçe programından kaynaklanan ve bunlar dışında belirttikleri diğer kaynaklı sorunlarla ilgili görüşler elde edilmiştir.Anahtar Kelimeler: İlkokuma ve Yazma, Ana Dil, Ana Dili, İki Dillilik, Birinci Sınıf This research is a qualitative study of which aim is to determine the problems of teachers face with teaching firs-reading and writing in places where Turkish is not spoken effectively and clearly enough and to determine the used solutions against these problems.The research was conducted with 79 teachers who work in province of Erzurum in 2010-2011 academic year and have the experience of teaching primary classes in previous years. The qualitative data in research were collected by researchers from related literature and using semi-structured interview forms which were prepared by contacting experts? opinion. The results of face to face interview forms of teachers in following the research were analyzed in percentage account and all the elements transferred into graphics.According to results of the research, opinions of teachers, who are in schools where the students? mother tongue is not Turkish, were obtained on the problems, in teaching first-reading and writing, stem from student, teacher?s himself, family and environment, the Turkish program and from other stated sources.Key words: First reading and writing, Native language, Mother tongue, Bilingualism, Primary class.
Collections