Öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki deneyleri anlamalarına okuma-yazma-uygulama ve birlikte öğrenme yöntemlerinin etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, fen ve teknoloji dersi deney uygulamalarına katılan öğrencilerin deneyleri anlamalarına, akademik başarılarına ve deney becerilerini kazanmalarına okuma-yazma-uygulama yöntemi, birlikte öğrenme yöntemi ve geleneksel öğretim (ispatlama yöntemine dayalı deney uygulamaları) yönteminin etkisinin belirlenmesidir. Çalışmanın örneklemini, 2009-2010 öğretim yılında Erzurum' da MEB'e bağlı bir ilköğretim okulunun 6. sınıflarında öğrenim gören üç şubedeki toplam 75 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada; Laboratuar Ön Başarı Testi (LÖBT), Laboratuar Başarı Testi (LBT), Teori Başarı Testleri (TBT), Deney Başarı Testleri (DBT), Grup Yazma Raporları (GYR), Laboratuar Beceri Kontrol Listesi (LBKL), Okuma-Yazma-Uygulama Öğrenci Görüşleri (OYUÖG) ve Birlikte Öğrenme Öğrenci Görüşleri (BÖÖG) kullanılmıştır. Çalışma, üç farklı grupta gerçekleştirilmiştir. Bu gruplardan; birincisi Okuma-Yazma-Uygulama yönteminin uygulandığı (OYUG), ikincisi Birlikte Öğrenme yönteminin uygulandığı (BÖG) ve üçüncüsü ise geleneksel öğretim (ispatlama yöntemine dayalı deney uygulamaları) yönteminin uygulandığı Kontrol Grubu (KG) olarak belirlenmiştir. Verilerin analizi için, tanımlayıcı istatistikler, tek yönlü varyans analizleri (ANOVA) ve çok değişkenli multivariate analizi (MANOVA) yapılmıştır. Sonuç olarak, Okuma-Yazma-Uygulama ve Birlikte Öğrenme teknikleri ile öğretimin, öğrencilerin akademik başarıları üzerindeki etkisinin birbirine yakın olduğu ve bu öğrencilerin geleneksel yöntemle öğretim alan öğrencilere göre daha başarılı oldukları belirlenmiştir. Ayrıca, laboratuar becerilerinde Okuma-Yazma-Uygulama tekniği ile öğretim alan öğrencilerin hem birlikte öğrenme tekniği hem de geleneksel yöntemle öğretim alan öğrencilere göre daha başarılı olduğu görülmüştür.Anahtar Kelimeler: İşbirlikli Öğrenme, Okuma-Yazma-Uygulama, Birlikte Öğrenme, Fen ve Teknoloji Dersi Deney Uygulamaları, Deney Becerileri The aim of this study is to determine the effects of reading-writing-application, learning together and traditional learning methods, on academic achievements and experiment skills of sixth grade students attending the classes in which the laboratory experiments in science and technology course. The sample of this study consist of 75 sixth grade students who attended the classes in which the laboratory experiments in science and technology were taught in an elementary school during the 2009-2010 academic years. As the data collection instruments, Laboratory Preliminary Achievement Test (LPAT), Laboratory Achievement Test (LAT), Theory Achievement Tests (TAT), Experiment Achievement Tests (EAT), Group Writing Reports (GWR), Laboratory Skills Checklist (LSC), Reading-Writing-Application Student?s Opinions (RWASO) and Learning Together Group Student?s Opinions (LTGSO) were used. This study is carried out three different groups. One of the groups was selected randomly as the Reading-Writing-Application Group (RWAG), the second was selected as the Learning Together Group (LTG) and the third was selected as the Control Group (CG) in which the traditional teaching method was applied. The data obtained on instruments were evaluated by using descriptive statistics, one?way ANOVA and multivariate analysis MANOVA. The results of this study indicate that the teaching of laboratory experiments in science and technology course the Reading-Writing-Application and Learning Together methods was more effective than the traditional teaching method in increasing academic achievement. In addition, the students from the group in which the Reading-Writing-Application method used were more successful in the experiment skills.Key Words: Cooperative Learning, Reading-Writing-Application, Learning Together, Laboratory Applications in Science and Technology Course, Experiment Skills
Collections