EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 161-180 of 1121
-
Matematik tarihinin matematik derslerinin öğretiminde kullanılması: İbrahim Hakkı perspektifi ve Babil yöntemi örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-11-26)Matematik tarihi, genel olarak matematiksel bilginin nasıl medeniyetler boyunca elden ele devredilerek büyüdüğünü ve geliştiğini gösteren bilgiler sunar. Matematik derslerinde matematik tarihine yer vermek öğrencilerin ... -
Effects of task repetition on the accuracy, fluency and complexity of Turkish EFL learners oral discourse
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma dilin kullanımında ikinci dil bilgisinin dil öğrenenler tarafından kullanılabilme yetisini araştırmayı amaçlamaktadır. Konu tekrarı aracılığıyla anlama odaklanma ihtiyacının düşünülerek dil öğrenenlerin girdi ... -
İlköğretim 1.sınıf öğrencilerinin özgüvenleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı ilköğretim 1.sınıf öğrencilerinin özgüvenlerinin okul öncesi eğitim alıp almama, cinsiyet, annenin öğrenim durumu, babanın öğrenim durumu, annenin çalışıp-çalışma durumu, kardeşi olup olmaması ve ailenin ... -
İlköğretim sınıf öğretmenlerinin depresyon düzeyleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin depresyon düzeylerini, cinsiyet, yaş grubu, medeni durum, mesleki kıdem, sözleşmeli-kadrolu-ücretli görev yapma, birleştirilmiş veya müstakil sınıfta görev yapma, sınıftaki ... -
Sınıf öğretmenlerinin sosyodemografik özelliklere göre umutsuzluk düzeyleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin umutsuzluk düzeylerinin çeşitli sosyodemografik değişkenlere göre incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma betimsel bir çalışma olup, araştırmada tarama (survey) yöntemi ve anket tekniği ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu yöntemi sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Iğdır il örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Iğdır'da görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli hakkında bilgilendirmesi, öğrencilerin fen ve teknoloji dersindeki konuları anlamalarına ve akademik başarılarına ... -
Sosyal bilgiler dersinde çoklu zekâ kuramı destekli basamaklı öğretim programının öğrencilerin akademik başarısına, tutumlarına ve kalıcılığa etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Araştırmanın amacı, Sosyal Bilgiler dersinde, Çoklu Zekâ Kuramı Destekli Basamaklı Öğretim Programı ile geleneksel öğretim yönteminin öğrencilerin akademik başarıları, derse yönelik tutumları ve bilginin kalıcılığı üzerindeki ... -
On birinci sınıf öğrencilerinde yanal (lateral) düşünme ve uygulama tekniklerinin kullanımı eğitiminin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmada, on birinci sınıf öğrencilerinde yanal düşünme ve uygulama tekniklerini kullanma eğitiminin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmak amacı ile ilk ... -
Birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin tükenmişlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelemektir.Araştırma betimsel bir çalışma olup, tarama yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın ... -
Fen ve teknoloji dersi öğretim programındaki yapılandırmacılığa dayalı öğelerin öğretmenler tarafından algılanışı ve uygulanışı
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Fen ve Teknoloji Dersi Öğretim Programında öne çıkarılan yapılandırmacılığa dayalı öğelerin Fen ve Teknoloji öğretmenleri tarafından nasıl algılandığı ve uygulamaya yansıtıldığının incelenmesi amaçlanmıştır. ... -
Lisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı ve görüşleri açısından incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Mobil teknolojiler son yıllarda eğitim ortamlarında çok farklı şekillerde kullanılmaya başlanmıştır. Mobil teknoloji uygulamalarının geliştirilmesi pahalı olduğundan dolayı etkili bir tasarım için çok sayıda farklı ... -
Eşeyli üreme ve mayoz bölünme konusunda 7E modelinin başarıya etkisinin araştırılması
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırma, lise 2 biyoloji dersinde eşeyli üreme ve mayoz bölünme konusunda 7E Modelinin öğrenci başarısına etkisi tespit edilmesi amacı ile yapılmıştır. Bu amaçla, Erzurum ilinin Merkez ilçesinde bulunan Yakutiye Atatürk ... -
11. sınıf ?dil ve anlatım? dersinin öğrencilerin yazma becerisine etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, orta öğretim 11. sınıf ?Dil ve Anlatım? dersinin öğrencilerin yazma becerisine etkisini belirlemek amacıyla yapılmıştır.Bu araştırmada Kompozisyon Değerlendirme Ölçeği kullanılmıştır. Öncelikle konuyla ilgili ... -
7. sınıflarda cebirsel denklemlerin yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun hazırlanmış çalışma yapraklarıyla öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğretime uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla öğretim yönteminin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde cebirsel denklemlerin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini ... -
Fen ve teknoloji öğretmenlerinin işbirlikli öğrenme modeli hakkında bilgilendirilmesi, bu modelin sınıfta uygulamaları ve elde edilen sonuçların değerlendirilmesi: Kars il örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmanın amacı, Kars'ta görev yapan Fen ve Teknoloji Öğretmenlerinin İşbirlikli Öğrenme Modeli hakkında bilgilendirmesi, öğrencilerin Fen ve Teknoloji dersindeki akademik başarılarına işbirlikli birlikte öğrenme, ... -
Tanzimattan Cumhuriyet`e Türk müziğindeki gelişmeler
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışma, Osmanlı İmparatorluğunda 19. yüzyılın ilk yarısında resmî bir bildirim olan Tanzimat Fermanı'nın Gülhane Parkı'nda Koca Mustafa Reşit Paşa tarafından okunması sonrası özellikle; demokratikleşme, askerî ... -
Bilgisayar destekli matematik öğretiminin lisans öğrencilerinin matematik algılarına etkisi: K. K. Eğitim Fakültesi İlköğretim Matematik Bölümü örneği
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu yüksek lisans tez çalışma 5 bölümden oluşmaktadır.Birinci bölümde literatür taraması sonuçlarına uygun olarak tarihsel bir arkaplan verilmiştir. Bilgisayar destekli eğitimin gelişimi, kullanımı, matematik öğretimi, ... -
7E modelinin 6. sınıf fen ve teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesinde akademik başarı ve kalıcılığa etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu araştırmanın amacı, ilköğretim 6. sınıf Fen ve Teknoloji dersi ?Yaşamımızdaki Elektrik? ünitesinde 7E öğrenme modeline uygun olarak geliştirilen materyallerin öğrencilerin akademik başarılarına ve kalıcılığa etkisini ... -
6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu yarı deneysel çalışmada kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı ile işlenmesinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2010-2011 ... -
Birleştirilmiş sınıflarda Türkçe öğretiminin incelenmesi
(ATATÜRK ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2018-08-06)Bu çalışmada, Birleştirilmiş Sınıflı İlköğretim Okullarında işlenen Türkçe dersi ele alınmaya çalışılmıştır.Araştırmanın I. bölümünde; problem, Türkçe kavramı, Türkçenin tanımı ve Türkiye'deki tarihi gelişimi, Türkçe ...