Lisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı ve görüşleri açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Mobil teknolojiler son yıllarda eğitim ortamlarında çok farklı şekillerde kullanılmaya başlanmıştır. Mobil teknoloji uygulamalarının geliştirilmesi pahalı olduğundan dolayı etkili bir tasarım için çok sayıda farklı uygulamaların yapılması ve sonuçlarının paylaşılması büyük önem taşımaktadır. Bu araştırmanın amacı ise, lisansüstü derslerde kullanılan mobil teknoloji uygulamalarının öğrenci katılımı, tercihleri ve görüşleri açısından incelenmesidir. Bu amaçla içerisinde okuma, yorumlama, paylaşma ve beğenme gibi etkinliklerin yer aldığı 10 hafta süren mobil destekli eğitim uygulaması yapılmıştır.Bir Durum Çalışması olan bu araştırmanın örneklemi, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzurum Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalında doktora düzeyinde öğrenim gören toplam 10 öğrenciden oluşmaktadır. Öğrencilere dönem başında akıllı telefon temin edilmiş ve öğrenciler Facebook, Twitter, LMS üzerinden yapılan etkinliklere yönlendirilmiştir.Veri toplama aracı olarak, her hafta dersin sonunda anketler uygulanmış ve süreç sonunda öğrenciler ile yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Ayrıca öğrenci katılım ve tercihleri sistem kayıtları üzerinden izlenmiştir. Toplanan veriler üzerinde ise betimsel ve içerik analizi yapılmıştır.Elde edilen bulgular; zaman ve mekân bağımsızlığı sağlayan, mobil ortam ile uyumlu pratik etkinliklerin öğrenci katılımını artırdığını göstermiştir. Ayrıca mobil etkinliklerin özgürlük sunma, eğlenceli olma, iletişimin sürekliliğini sağlama ve dersle olan meşguliyeti sürdürme gibi birçok olumlu katkısının olduğu tespit edilmiştir. Ancak uygulamaların sürekli takibi ve olası teknik uyumsuzluklar konusunda özen gösterilmesi gerektiği de ortaya çıkmıştır. In recent years mobile technologies in educational environments has been used in many different ways. As mobile technology applications are expensive, performing many and different types of that kind of application or sharing is great importance for an effective design. The aim of this research is to survey mobile technology applications used in post graduate course in terms of students? attendance ,preferences and opinions.With that aim 10-week long mobile assisted training has been organized including such activities reading, interpretation, liking.The sample of this case study research includes 10 doctoral students from Educational Sciences, Computer Science and Instructional Technology in Erzurum Atatürk University in academic year 2010-2011. At the beginning of the term smart phones have been provided and students have been directed to Facebook, Twitter and LMS activities.As a data collection tool questionnaires have been applied at the end of the course each week and semi-structured interviews have been done with the students. Also student participation and preferences have been observed over the system registry. The descriptive and content analysis has been performed over the collected data.The results have shown that practical activities which are compatible with mobil environment and the independence of time and space increase student participation. Also mobile activities have positive contributions such as freedom,fun,continuity of communication and maintiaing preoccupation with lessons. However, it has emerged that care is needed for pursuit of applications and possible technical incompatibilities.
Collections