7. sınıflarda cebirsel denklemlerin yapılandırmacı öğretim yaklaşımına uygun hazırlanmış çalışma yapraklarıyla öğretiminin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, yapılandırmacı öğretime uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla öğretim yönteminin ilköğretim yedinci sınıf matematik dersinde cebirsel denklemlerin öğretiminde öğrenci başarısına etkisini belirlemektir.Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılının ikinci döneminde Milli Eğitim Bakanlığına bağlı, Erzurum ili Pasinler ilçesinde bulunan bir İlköğretim Okulu'nun yedinci sınıfında öğrenim gören öğrenciler ile gerçekleştirilmiştir.Matematik dersi ön bilgi testi sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarını belirlemek için öğrenciler aldıkları puanlara göre en yüksek alan öğrenciden en düşük alan öğrenciye doğru sıralanmıştır. Sıralamayı oluşturduktan sonra baştan birinci ve sondan birinci ile baştan ikinci ve sondan ikinci olan öğrenciler eşleştirilmiş sırasıyla deney ve kontrol gruplarına yerleştirilmiştir. Bu şekilde devam edilerek deney ve kontrol grupları oluşturulmuştur. Bu gruplardan biri deney grubu olarak diğer grup ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir.Deney grubuna ve kontrol grubuna, öncelikle hazırlanan başarı testi ön-test olarak uygulanmıştır. Ön-test yapıldıktan sonra deney grubuna konu yapılandırmacı öğretime uygun olarak hazırlanmış çalışma yapraklarıyla, kontrol grubuna ise çalışma yaprakları kullanılmadan anlatılmıştır. Uygulama 3 hafta yani 12 ders saati sürmüştür. Öğretim süreci sonunda her iki gruba da, hazırlanan başarı testi son-test olarak uygulanmıştır.Araştırmanın verileri ilköğretim 7. sınıf matematik dersi cebirsel denklemlerin öğretimine ilişkin başarı testi ile toplanmıştır. Kazanımlara uygun olarak hazırlanan test maddelerinin eksiklerinin tespit edilmesi amacıyla, bu soruların önce çalışma dışında tutulan bir sınıfta pilot uygulamaları yapılmış ve ölçme aracının güvenirlik hesaplamasında Cronbach Alpha katsayısından yararlanılmıştır.Cebirsel Denklemler Başarı Testi'nden elde edilen verilerin analizini yapmak için bilgisayarda SPSS (Static Package for the Social Science) Windows 16.00 istatistik paket programı ile Mann Whitney U analizi yapılmıştır. İstatistiksel verilerin çözümlenmesi ile deney ve kontrol gruplarının her ikisinin de başarı durumlarının arttığı görülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının başarı durumları karsılaştırılmış ve deney grubu lehine anlamlı bir farklılığın oluştuğu tespit edilmiştir. Yapılan çalışma sonucunda yapılandırmacı yaklaşıma göre hazırlanan çalışma yapraklarının öğrenci başarısını artırdığı sonucuna varılmıştır. The aim of this research is determining the effects of worksheets on student achievement, based on constructivist approach, prepared about the subject of algebraic equations taught in seventh gradeclasses of primary education.This research took place in the second term of 2011-2012 education year, in a school which is dependent on ministry of national education in Pasinler/Erzurum with students all from seventh grade of primary school. The students are classified according to maths lesson fore knowledge test results and scores from the highest to the lowest to identify experimental groups and control groups. After classification the first and the last, the second and the last second degree students are matched with each other and placed to experimental and control group respectively. Going like this experimental and control groups are formed. One of these groups is determined as experimental group and the other is determined as control group. First the achievement test prepared as pre test is applied to the students. After the pre test is applied, the experimental group is taught with worksheets which is prepared according to constructivist approach and the control group is taught without worksheets. The application went on three weeks namely twelve lesson period. At the end of teaching period the achievement test is applied as last test to both experimental group and control group.For the research as a data collection tool, teaching seventh grade maths lesson concerning with algebraic equation achievement test is used as pre-test and last test. To establish the defiency of test item, these questions are applied to a student group as a pilot practice and for evaluating the reliability of measurement tool cronbach alpha is used. To analyse datas obtained from the algebraic equations achievement test on the computer SPSS Windows 16.00 statistic package programme and mann whitney u analysis is done. After analysing statistical datas it seems that both the success of experimental group and control groups are developed but when the achievement group and control group are compared, there is a big difference in favour of experimental group. According to the result of the research worksheets prepared according to the constructivist approach increases the student achievement.
Collections