Effects of task repetition on the accuracy, fluency and complexity of Turkish EFL learners oral discourse
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma dilin kullanımında ikinci dil bilgisinin dil öğrenenler tarafından kullanılabilme yetisini araştırmayı amaçlamaktadır. Konu tekrarı aracılığıyla anlama odaklanma ihtiyacının düşünülerek dil öğrenenlerin girdi yoluyla değil kendi iç yönlendirmeleriyle yapıyı kullanabilmeleri sonucu ana dil benzeri bir üretimin söz konusu olup olmadığını araştırdık. Bu çalışma Atatürk Üniversitesi Tıp Fakültesi ve İngilizce Öğretmenliği bölümünde okuyan yüz öğrenci arasından seçilmiş altmış yabancı dil öğrencisi (baylar ve bayanlar) ile birlikte yürütülmüştür. Öğrenciler 20-25 yaş aralığındalar ve İngilizce seviyeleri orta düzeydedir. Katılımcıların homojenliğini sağlayabilmek amacıyla araştırmadan önce 100 kişiye bir seviye belirleme sınavı uygulandı (PET) ve bu sınavdan 65 üzerinden 50-60 arası alan 60 kişi seçildi. Konu tekrarı ve türlerinin öğrencilerin akıcılık, doğruluk ve güçlük düzeyleri üzerine olan etkilerini ölçmek için katılımcılar, öyküleme grubu, bireysel konu grubu ve karar verme grubu olmak üzere üç gruba ayrıldı ve performansları aralıklarla ikişer kez kaydedildi ve puanlandırıldı. Katılımcılar araştırmanın amacı konusunda bilgi sahibi değillerdi. Performansları ayrı sınıflarda kaydedildi ve daha sonra bu kayıtlar belirli ölçütlere göre yazıya aktarıldı ve puanlandırıldı. This study aims to investigate the learners? ability in using their L2 knowledge in production. We investigated if there is a native like production when the need to focus on meaning has been decreased through task repetition, thus learners are free to attend to form, not from input but from their own internal system. This study was conducted with 60 EFL students (males and females) selected among 100 students, who were ELT students and medicine students at Ataturk University . They were 20-25 years old and at intermediate level. For homogeneity of the subjects, prior to research a proficiency test (PET) was given to 100 students and among them 60 participants who had received 50-60 out of 65 were selected. To examine the effects of task repetition and task types on fluency, accuracy, and complexity of learners, participants were divided into three groups; the narrative task performers, personal task performers and decision-making task performers in the male and female groups.; and their performances on the first attempt and second attempt of the same task were recorded and scored. These learners were not aware of the research purpose. Their performances were recorded in a separate room and later on the recordings were transcribed and scored according to some established measures.
Collections