On birinci sınıf öğrencilerinde yanal (lateral) düşünme ve uygulama tekniklerinin kullanımı eğitiminin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada, on birinci sınıf öğrencilerinde yanal düşünme ve uygulama tekniklerini kullanma eğitiminin problem çözme becerileri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu oluşturmak amacı ile ilk önce 2011-2012 eğitim ve öğretim yılında Erzurum ili Yakutiye İlçesine bağlı Atatürk Lisesi on birinci sınıf düzeyinde eğitim ve öğretim gören 150 öğrenciye Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen Problem Çözme Envanteri uygulanmıştır. Daha sonra, envanterden aldıkları puan ortalamaları birbirine yakın olan gönüllü öğrencilerden yansız atama yoluyla 20 kişi deney grubuna 20 kişi ise kontrol grubuna olmak üzere toplam 40 katılımcı araştırmanın çalışma grubuna alınmışlardır. Deney grubuna, sekiz hafta süre ile haftanın bir günü, birer saatlik oturumlarla ?Altı Şapkalı Düşünme ve Altı Ayakkabılı Uygulama Eğitimi? verilmiştir. Kontrol grubunda bulunan öğrencilere ise araştırma konusu ile ilgili herhangi bir çalışma yapılmamıştır. Verilerin toplanmasında Heppner ve Petersen (1982) tarafından geliştirilen ve Şahin, Şahin ve Heppner (1993) tarafından uyarlama çalışmaları yapılan Problem Çözme Envanteri kullanılmıştır. Verilerin analizinde tek faktörde tekrarlı ölçümler için iki faktörlü ANOVA modeli kullanılmıştır.Araştırmada özetle şu bulgulara ulaşılmıştır. Yanal düşünme ve uygulama tekniklerini kullanma eğitimi öğrencilerin problem çözme becerilerini anlamlı düzeyde arttırmıştır. Bu bulgu, on birinci sınıf öğrencilerinin problem çözme becerilerini artırmak amacıyla Altı Şapkalı Düşünme ve Altı Ayakkabılı Uygulama Tekniklerinin kullanılabileceğini göstermektedir. The aim of this study was to examine the effect of education of using application techniques and lateral thinking of eleventh grade students. With the aim of creating research population of the study, problem solving inventory developed by Heppner and Peterson (1982) applied to 150 students at elevenths grade, from Atatürk High School Yakutiye district of Erzurum. After than 40 students who were willing and got relative dates, created the research group of the study, 20 of them, appointed randomly, were control group and 20 of them were experimental group. During eight weeks the experimental group were given the Six Thinking Hats and Six Application Shoes at one day of a week within one hour sessions. Any study wasn?t applied to the students, appointed control group about the subject of research. Problem Solving Inventory, developed by Heppner and Peterson (1982) and adaptated by Şahin, Şahin and Heppner was used to gather datas.The two way ANOVA was used for data analysis for repetitive measurement in one factor.Brifly, these facts were founded in the research. Education of using application techniques and lateral thinking increased problem solving skills of the students that the Six Thinking Hats and Six Application Shoes techniques can be used to increase problem solving skills of eleventh grade students.
Collections