İlköğretim sınıf öğretmenlerinin depresyon düzeyleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı, ilköğretim sınıf öğretmenlerinin depresyon düzeylerini, cinsiyet, yaş grubu, medeni durum, mesleki kıdem, sözleşmeli-kadrolu-ücretli görev yapma, birleştirilmiş veya müstakil sınıfta görev yapma, sınıftaki öğrenci sayısı, görev yeri, mesleği kabul durumu, mesleğinden memnun olma ve mesleğini kişiliğine uygun bulma değişkenleri açısından incelemektir.Çalışma evrenini, Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Erzurum 186 merkez ilköğretim okulları ile merkeze bağlı köy okullarında görev yapan ilköğretim sınıf öğretmenlerinin tamamı oluşturmaktadır. Çalışma örneklemi, evrendeki okullar arasından seçkisiz örnekleme yöntemiyle belirlenen 40 ilköğretim okulunda görev yapan 194 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu ve Beck Depresyon Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda elde edilen bulgular aşağıda özetlenmiştir.1.İlköğretim sınıf öğretmenlerinin depresyon düzeylerinde cinsiyete, yaş grubuna, mesleki kıdemlerine, medeni durumlarına, eğitim verdikleri sınıf şekillerine, görev yerlerine, istihdam şekillerine göre anlamlı bir farklılaşma olmadığı bulunmuştur.2.İlköğretim sınıf öğretmenlerinin depresyon düzeylerinde eğitim verdikleri sınıfın öğrenci sayı gruplarına, öğretmenlik mesleğini kabul etme, mesleğinden memnun olma ve mesleğini kişiliğine uygun bulma durumlarına göre anlamlı bir farklılaşma olduğu görülmüştür. The aim of this investigation deals with the depression levels of primary teachers? in terms of gender, age group, marital status, job seniority, working as a contract or full employee, working in joined classrooms, the number the students in the class, the place of duty, accepting the job, being satisfied with the job and matching the personality with their careers.The teachers who work in 186 central schools of Ministry of education in Erzurum and the schools in the countryside conrolled by centre constitute the study universe. The study sample includes 194 primary school teachers, working in 40 primary school which were selected from schools in study universe by randomly method. Personal Information Form and Beck Depression Scale are used to get information and the result of the investigation is summarized below:1.It is concluded that there is no correlation among the depression level of the teachers and their gender, age group, marital status, job seniority, the classrooms? situations, the place of duty and their employment position.2.It is concluded that there is a relation between the depression levels of primary school teachers and the number of the students in their classrooms, their acceptance of being a teacher, satisfaction with the job and matching the personality with their careers.
Collections