6. sınıf kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin öğretiminde gerçekçi matematik eğitiminin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu yarı deneysel çalışmada kesirlerle çarpma ve bölme işlemlerinin gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı ile işlenmesinin ilköğretim 6. sınıf öğrencilerinin başarıları üzerine etkisi araştırılmıştır. Araştırma 2010-2011 eğitim-öğretim yılı bahar döneminde Erzurum ili Aziziye ilçesi Eskipolat köyünde 59 altıncı sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada iki şubeden oluşan 6. sınıflardan biri deney, diğeri kontrol gurubu olarak tayin edilmiştir. İki gurubun güz dönemi matematik dersi karne notlarına göre denklikleri test edilip, grupların başarı açısından denk olduğu tespit edilmiştir. Dersler kontrol gurubunda ilköğretim matematik dersi öğretim programındaki benimsenen öğretim yaklaşımı, deney gurubunda ise gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımı ile yürütülmüştür. Uygulamadan sonra yapılan konu başarı testi sonucu elde edilen veriler SPSS 13.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular doğrultusunda gerçekçi matematik eğitimi yaklaşımına göre işlenen dersin programda benimsenen yaklaşıma göre işlenen dersten daha etkili olduğu sonucuna varılmıştır. In this quasi experimental study, the effect of realistic mathematics education approach on 6th grade students? success in teaching multiplication and division with fractions was studied. This study was realized with 59 sixth grade students in Eskipolat village of Aziziye town in Erzurum province during spring term of 2010-2011 academic year. In the study, one of the sixth grade sections was assigned as experimental group and the other was assigned as control group. Based on students? grades in their autumn school reports, two groups autumn term was determined equivalent; therefore, these two groups were determined equivalent according to their success. In control group the approach adopted in primary education mathematics program was conducted, in the experimental group the lessons were realized with realistic mathematics education approach. After application, data gathered through subject success test were analyzed with SPSS 13.0 program. Based on the findings, it was concluded that lessons carried out with realistic mathematics education approach were more effective than lessons carried out with the approach in the program.
Collections