EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 281-300 of 341
-
Fen ve teknoloji dersindeki mikroskobik gözlemlerin öğrencilerin mikroorganizma algıları üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Çoğu öğrenci mikroorganizmaları basit yapılı canlılar olarak düşünmektedir. Buna karşın mikrobiyal metabolizmanın organik maddelerin parçalanması için sınırlı olduğu düşündükleri görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Fen ve ... -
Dijital öyküleme yöntemi aracılığıyla 6. sınıf öğrencilerinin tasarım odaklı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın genel amacı dijital öyküleme yönteminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin tasarım odaklı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma 2015-2016 yılında Özel Milas Özge Koleji Ortaokulunda 6. Sınıfta ... -
Öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre ortaokul fen bilimleri dersinde zorluk çekilen konular ve nedenleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Fen bilimleri dersinde sürekli akademik başarısızlık yaşayan öğrenciler bu alana yönelik olumsuz tutumlar geliştirebilir. Bu da öğrencilerin öz-yeterlilikleri hakkındaki düşüncelerini ve motivasyonlarını etkileyerek derse ... -
Sosyobilimsel konulara dayalı argümantasyon yönteminin ortaokul öğrencilerinin bilimsel okuryazarlık seviyelerine etkisinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-02-15)Fen bilimleri dersi gelecekte söz sahibi olacak olan öğrencilerin bilinçlendirilmesi, bilimsel bilgiye dayalı karar vermeleri, bu bilgiyi topluma fayda sağlayacak şekilde kullanmaları açısından oldukça önemlidir. Fen ... -
Probleme dayalı okul dışı stem etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve karar verme becerilerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Çalışmada, probleme dayalı okul dışı öğrenme destekli STEM etkinliklerinin yedinci sınıf öğrencilerinin `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesindeki akademik başarıları ve karar verme becerilerine etkisi ile STEM yaklaşımına ... -
The relationship between extensive reading and language performance of high school learners of English
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı İngilizce öğrenen lise öğrencilerinin kapsamlı okuma ve dil performansları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Aynı zamanda, öğrencilerin kapsamlı okuma uygulamaları sırasında dil becerilerini geliştirmelerine ... -
Ebeveynlerin çocuklarıyla olan ilişkisi, çocuklarının eğitim öğretimine katılması, çocukların kaygısı, sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmada çocukların sosyal uyum becerileri ve akademik başarıları, ebeveynlerin çocukla olan ilişkisi, ebeveynlerin çocuğun eğitim-öğretimine katılma düzeyleri ve çocuğun sürekli kaygısına yönelik yapının Yapısal Eşitlik ... -
Ortaokul öğrencileri için zorbalığa yönelik tutum ölçeği geliştirme çalışması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırma ortaokul öğrencilerinin zorbalığa yönelik tutumlarını ölçmeye yönelik bir ölçme aracı geliştirmeyi amaçlamaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 Eğitim öğretim yılının ikinci döneminde, Muğla ili ... -
Türkçe öğretiminde bir öğretim aracı olarak Yalvaç Ural`ın denemeleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı, Yalvaç Ural'ın deneme kitaplarının Türkçe Öğretimi'nde bir öğretim aracı olarak kullanılabilirliğinin belirlenmesi ve eğer bu kitaplar çocuğun gelişiminde bir araç olarak kullanılabilecekse ... -
Ortaokul Türkçe ders kitaplarının somut olmayan kültürel miras unsurları bağlamında incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın genel amacı, ortaokul Türkçe ders kitaplarının somut olmayan kültürel miras unsurlarının tespit edilebilmesi ve buradan hareketle MEB'de seçmeli ders konumundaki Halk Kültürü dersinin tüm sınıflarda ... -
Ortaokul 7. sınıf öğrencilerinin atasözü dağarcıklarının belirlenmesi (Konya ili Selçuklu ilçesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)İçinde yaşadığımız toplumda sosyal açıdan ilk ve en önemli ihtiyacımız duygu ve düşüncelerimizi ifade etmek istediğimiz biçimde karşı tarafa aktarmaktır. Bunu yaparken de meramımızı en kısa ve en etkili şekilde dile getirmek ... -
A conversation analytic approach to self-ınitiated self-repair patterns in an efl oral proficiency exam
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Son yıllarda giderek artan iletişim amaçlı yabancı dil kullanımı isteği, sözlü İngilizcenin bütün dünyadaki insanlar için en temel önceliklerden biri haline getirilmesi ihtiyacını doğurmuştur. Bu bağlamda konuşma, İngilizcenin ... -
Öğretmenlerin özerklik davranışları ile duygusal emekleri arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmada, öğretmenlerin özerklik davranışları ile duygusal emekleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın evrenini, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Muğla il merkezi ve ilçelerindeki kamu ve ... -
5.sınıf Türkçe ders kitabının atasözleri ve deyimleri barındırması bakımından incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Atasözleri ve deyimler, dil ve kültür ilişkisi çerçevesinde ait olduğu dili konuşan toplumun kültürünü yansıtır. Atasözleri ve deyimleri barındırması bakımından Türkçe ders kitaplarındaki metinler çok önemlidir. Ders ... -
Fen bilimleri öğretmenlerinin biyoteknolojiye ilişkin laboratuvar deneyimlerine yenilikçi öğretim yaklaşımlarının etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Gen teknolojileri, DNA testi ve klonlama gibi biyoteknolojik gelişmeler toplum üzerinde önemli etki oluşturmaktadır ancak bu yenilikler ürünlerin risk, etik ve kullanışlılığına ilişkin birçok tartışmaya da yol açmaktadır. ... -
Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejilerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejilerini incelemektir. Nicel araştırmaların benimsendiği bu çalışmada, tekil tarama, ilişkisel tarama ve ... -
Ergenlerde mutluluğun yordayıcıları olarak öğrenilmiş güçlülük ve algılanan anne baba tutumları (Fethiye ilçesi örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı; ergenlerin öğrenilmiş güçlülük ve algılanan anne baba tutumlarının mutluluğu anlamlı bir şekilde yordayıp yordamadığının incelenmesidir. Ayrıca, mutluluk ile öğrenilmiş güçlülük ve algılanan anne baba ... -
Klasik Türk edebiyatı çeviri örneklerinin yaratıcı yazma becerilerine katkısı
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-06)Bu araştırmada, klasik Türk şiiri çeviri örneklerinin yaratıcı yazma becerilerine katkısınınolup olmadığı incelenmiştir. Bu çalışmanın amacı; klasik şiir çeviri örneklerindenyararlanarak öğrencilerin yaratıcı yazma ... -
Öğretmenlerde mutluluğun yordayıcıları olarak sosyal bağlılık, özgecilik ve sosyal empati
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı; sosyal bağlılık, özgecilik ve sosyal empatinin mutluluğu anlamlı bir biçimde yordayıp yordamadığına bakılmasıdır. Ayrıca, mutluluk ile sosyal bağlılık, özgecilik ve sosyal empati arasındaki ilişki ... -
Öğretmenlerin öznel iyi oluşlarının öz-yeterlik inançları ve psikolojik ihtiyaçların doyumunda denge değişkenleri açısından incelenmesi (Şanlıurfa ili örneği)
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin öznel iyi oluş düzeyleri ile akademik, mesleki, kişilerarası, entelektüel öz-yeterlik inançları ve psikolojik ihtiyaçların doyumunda denge değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup ...