Probleme dayalı okul dışı stem etkinliklerinin öğrencilerin akademik başarılarına ve karar verme becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çalışmada, probleme dayalı okul dışı öğrenme destekli STEM etkinliklerinin yedinci sınıf öğrencilerinin `Saf Madde ve Karışımlar` ünitesindeki akademik başarıları ve karar verme becerilerine etkisi ile STEM yaklaşımına ilişkin görüşlerini ortaya koymak amacıyla nitel ve nicel verilerin toplandığı karma yöntemler araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 20 deney grubu ve 22 kontrol grubu 42 yedinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Bu öğrenciler 2017-2018 öğretim yılında Muğla İli, Menteşe İlçesi'nde devlet ortaokuluna devam etmektedir. Deney grubundaki öğrencilerle okul dışı öğrenme kapsamında Ortaca Kar Geri Dönüşüm Tesisi ve Köyceğiz Atık Su Arıtma Tesisine gidilmiştir. Öğrenciler evsel atıklara yapılan işlemler ve atık suların nasıl arıtıldığını gözlemlemişlerdir. Daha sonra, deney grubundaki öğrenciler dörder kişilik beş grup halinde `Atıksumatik Yapalım`, `Çöpleri Sıkıştıran Araba Yapalım` ve `Çöp Mikseri Yapalım` STEM etkinliklerini yapmışlardır. Kontrol grubundaki öğrenciler ise 4'er kişilik dört grup ve 3'er kişilik iki grup şeklinde yedinci sınıf Fen Bilimleri öğretim programına göre hazırlanmış ders kitabında yer alan etkinlikleri yapmışlardır.Çalışmada, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin son test akademik başarıları ve karar verme becerileri arasında deney grubu lehine anlamlı farklar bulunmuştur. Öğrencilerin STEM yaklaşımı konusundaki görüşlerini ortaya çıkarmak için yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Öğrenciler STEM etkinliklerinin eğlenceli ve zevkli olduğunu ve etkinliklerin normal fen derslerindeki diğer etkinliklerden farklı olduğunu belirtmişlerdir. Bu arada, öğrenciler gelecekte mühendislik mesleğini seçebileceklerini ifade etmişlerdir. Son olarak, STEM faaliyetleri eğlenceli olduğu ve kalıcı öğrenme sağladığı için ara sıra diğer derslerin de STEM etkinlikleriyle işlenmesini istediklerini belirtmişlerdir. `Saf Maddeler ve Karışımlar` konusundaki STEM faaliyetlerinin öğrencilerin akademik başarılarını, karar verme becerilerini ve STEM hakkındaki görüşlerini olumlu yönde etkilediği söylenebilir. Öğrencilerin STEM faaliyetlerine başlamadan önce malzemelerin nasıl kullanılacağını (bir elektrik motorunun nasıl bağlandığı gibi) öğrenmeleri önerilebilir. In this study, in order to reveal effect of problem based outdoor-STEM activities on the 7th grade students' academic achievement, decision-making skills and views towards STEM approach, a mixed methods research design was used to collect, both quantitative and qualitative data. The research was implemented with 42 seventh grade students, 20 in experimental group, and 22 in control group. These students were attending public middle school in Menteşe District of Muğla Province in the 2017-2018 academic year. Ortaca Kar Recycling Facility and Köyceğiz Waste Water Treatment Plant were visited and made outdoor activities by the experimental group students. Students observed how contaminated water is treated and household waste is sorted and managed. Then, the students in the experimental group were assigned to five subgroups and each subgroup contained four members. STEM activities performed by students are called `Let's Make Waste Water Treatment Device`, `Let's Make Garbage Compressor` and `Let's Make Garbage Mixer`. The students in control group received ordinary classroom instruction which used textbook activities according to the science curriculum were assigned to six subgroups. Four of these subgroups contained four members and two subgroups contained three members. In the study, a significant differences were found between experimental and control group in academic achievement and decision making skills post-test scores in favor of the experimental group. Semi-structured interviews were conducted to reveal students' views on STEM approach. Students stated that STEM activities are enjoyable and fun, and these activities were different from other activities in ordinary science courses. Meanwhile, students stated that they may choose engineering as a profession in the future. Finally, they stated that since STEM activities are fun and provide permanent learning, so they want other courses with STEM activities from time to time. It can be said that STEM activities about `Pure Substances and Mixtures` have positive effects on students' academic achievements, decision making skills and views on STEM. It is recommended that students should learn how to use the materials (such as how to wire an electric motor) before starting STEM activities.
Collections