Dijital öyküleme yöntemi aracılığıyla 6. sınıf öğrencilerinin tasarım odaklı düşünme becerilerinin geliştirilmesine yönelik bir eylem araştırması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın genel amacı dijital öyküleme yönteminin ortaokul 6. Sınıf öğrencilerinin tasarım odaklı düşünme becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırma 2015-2016 yılında Özel Milas Özge Koleji Ortaokulunda 6. Sınıfta öğrenim gören 38 öğrenciyle yürütülmüştür. Araştırmanın modeli eylem araştırması olarak tasarlanmıştır. Eylemsel süreç sekiz hafta sürmüştür.Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu, araştırmacı tarafından hazırlanan dijital öyküleme ve tasarım odaklı düşünme rubriği ile araştırmacının gözlem notlarıdır. Araştırmanın nitel verileri betimsel analiz yapılarak çözümlenmiştir. Verilerden elde edilen bulgulara göre öğrencilerde, bilişsel ve duyuyşsal becerilerinin geliştiği sonucuna ulaşılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar dijital öykülemeye dayalı uygulamaların ortaokul 6. Sınıf öğrencilerde tasarım odaklı düşünme becerilerini geliştirdiğini göstermiştir. Bununla birlikte, duruma ilişkin daha kapsamlı bilgi sağlayabilmek ve dijital öyküleme yönteminin öğrenme-öğretme süreçlerine katkı sağlayabilmek için farklı sınıf düzeylerinde, farklı disiplinlerde, farklı öğretmenlerle bu çalışmaların yapılması önerilebilir. The aim of this study is to investigate the effect of digital storying method on 6th grade students' design oriented thinking skills. The research was carried out with 38 students attending the 6th grade in Milas Özge College Middle School in 2015-2016. The model of the research was designed as action research. The operational process lasted eight weeks.The data are semi-structured interview form, digital storytelling and design-oriented thinking rubric prepared by the researcher and observation notes of the researcher. The qualitative data of the research were analyzed by descriptive analysis. According to the findings obtained from the data, it was concluded that cognitive and affective skills developed in the students. The results obtained from the study showed that digital storytelling practices improve design-oriented thinking skills in 6th grade students. However, in order to provide more comprehensive information about the situation and to contribute to the learning-teaching process of the digital storytelling method, it may be suggested to carry out these studies with different teachers at different class levels, in different disciplines.
Collections