EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 301-320 of 341
-
Meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslek edinme ve istihdam süreçlerindeki bazı problem alanları doğrultusunda incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmada, meslek yüksekokulu öğrencilerinin meslek edinme ve istihdam edilme süreçlerinin, bazı problem alanları doğrultusunda incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmada betimsel yöntem kullanılmıştır. Araştırmaya konu ... -
Öğretmen ve müdür algılarına göre okul müdürlerinin değişim yönetimi yeterlikleri ve liderlik stilleri
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Bu araştırmanın temel amacı öğretmen ve müdür algılarına göre okul müdürlerinin değişim yönetimi yeterliklerini, liderlik stillerini ve aralarındaki ilişkileri belirlemektir. Araştırma tarama modelinde betimsel bir çalışma ... -
Atasözleri ve deyimleri barındırması bakımından 7. sınıf Türkçe ders kitaplarının karşılaştırılması
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Türkçe ders kitaplarındaki metinlerin anlatımlarının atasözleri ve deyimleri barındırması bakımından zengin olması beklenmektedir, ancak yapılan incelemeler sonucunda ders kitaplarındaki okuma metinlerinde atasözlerine ya ... -
Öğretmenlerin algıladıkları örgütsel destek ile iş doyumları arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmada Muğla ili resmi eğitim örgütlerinde görev yapan öğretmenlerin iş doyumu ve örgütsel destekleri arasındaki ilişkinin incelenmesi amaçlanmıştır. Algılanan örgütsel destek, örgüt tarafından işgörene gösterilen ... -
Lise öğrencilerinde öznel iyi oluşun yordayıcıları olarak mükemmeliyetçilik ve kendindelik
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışma da lise öğrencilerinin mükemmeliyetçilik ve kendindelik (mindfulness) puanlarının öznel iyi oluş puanlarını yordama durumu, iki değişkenin ayrı ayrı öznel iyi oluş puanlarını ne oranda açıkladıkları, kendindelik ... -
Beliren yetişkinlik dönemindeki bireylerde yaşantısal kaçınma, kendindelik ve bilişsel esnekliğin, kaygı ile belirsizliğe tahammülsüzlük ilişkisindeki rolü: Bir model denemesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırma üniversite lisans öğrencilerinin kaygı düzeyleri ile belirsizliğe tahammülsüzlük, kendindelik, yaşantısal kaçınma ve bilişsel esneklik değişkenleri arasında doğrudan ve dolaylı ilişki örüntüsünü Yapısal Eşitlik ... -
Examination of different participant groups` quality of thinking and science process skills through sequential inquiry-based activities about electromagnetic waves
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)İnsan topluluklarının geçmişte avcılık ve toplayıcılık yaptığı zamanlardan, başka bir gezegende hayat bulma arayışına girdiğimiz bugüne kadar, bilimsel düşünme, insanlığın yaşamını şekillendirmeyi sürdürmüştür. Hayatta ... -
Üniversite öğrencilerinde çocukluk dönemi örselenme yaşantıları ile kişilerarası duyarlık ve sosyal onay ihtiyacı arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin kişilerarası duyarlık düzeyi ile çocukluk dönemi örselenme yaşantıları ve sosyal onay ihtiyacı değişkenleri arasında anlamlı bir ilişkinin olup olmadığını incelemektir. Söz ... -
Fen ve matematik proje yarışmalarına katılan öğrencilerin akademik başarılarının, bilimsel düşünme becerilerinin ve epistemolojik inançlarının incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu çalışmanın amacı, Fen ve Matematik Proje yarışmalarına katılan öğrencilerin akademik başarılarının, bilimsel düşünme becerilerinin ve epistemolojik inançlarının incelenmesidir. Araştırmada ilişkisel tarama modelinden ... -
İlköğretim yabancı dil öğretiminde akran eğitiminin öğrencilerin başarısına ve tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmada, ilköğretim yabancı dil öğretiminde Akran Eğitimin öğrencilerin başarısı ve tutumları üzerine etkisi incelenmiştir. Araştırma modeli yarı deneysel yöntem olarak belirlenmiştir. Çalışma gurubu 2018-2019 ... -
İnsan ve çevre ünitesinin yaratıcı drama destekli işlenmesinin beşinci sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri üzerine etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)Bu araştırmanın amacı beşinci sınıf öğrencilerinin 21. yüzyıl öğrenme becerilerine yaratıcı drama yönteminin etkisini belirlemektir. Araştırma amacı doğrultusunda ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel desen ile ... -
Okul yöneticilerinin psikolojik sermayeleri ve iş performansları arasındaki ilişkinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-07)19. yüzyıldan itibaren psikoloji bilimi yeni bir döneme girmiştir. Bu doğrultuda ortaya çıkan pozitif psikoloji hareketi, bireylerin pozitif davranışlarını, psikolojinin ana konularından biri haline getirmiş ve pozitif ... -
Planetaryum destekli öğretimin 6. sınıf öğrencilerinin akademik başarıları ve zihinsel modelleri üzerine etkisinin belirlenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Fen eğitiminde öğrenme ortamı olarak sınıf, laboratuvar ve sınıf dışı olmak üzere üç ortamdan söz edilmekte ve sınıf dışı ortamlar ile ilgili araştırmaların son yıllarda artış gösterdiği görülmektedir. Sınıf dışı öğrenme ... -
Ortaokul öğrencilerinin matematik öğretmeni ve matematik öğretim çevresine yönelik algıları
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Çalışma, ortaokul öğrencilerinin matematik öğretmeni ve matematik öğrenme çevresine (sınıf) yönelik algılarını öğrenci görüşlerine göre ölçmeyi amaçlamaktadır. Betimsel yönteminin kullanıldığı araştırmada öğrencilerin ... -
Main components of online/blended mentoring programmes for language instructors to teach online: A content analysis
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Teknolojideki gelişmelerin en büyük etkisi öğrenme ortamlarını, öğretim araçlarnı ve hatta öğretmenlerin pedagojilerini yeniden şekillendirerek eğitim alanında görülmektedir. Uzun süre fiziksel sınıflarda yer alan teknoloji ... -
Sınıf öğretmenlerinin eğitsel internet öz-yeterlikleri ve öğretmenlik öz-yeterliklerinin incelenmesi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Öz-yeterlik kişinin kendi yeteneğinin ve kapasitesinin bilincinde olması, yapıp yapamayacağına ilişkin algısıdır. Öz-yeterliği yüksek olan bireylerin daha kararlı ve yapmak istedikleri işten kolaylıkla vazgeçmeyen kişiler ... -
Doğrudan ve dolaylı anlatımın ortaokul 8. sınıf öğrencileri tarafından tanınma düzeyi ile merkezi liselere yerleştirme sınavlarında yer alma sıklığı
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)Seslerin bir araya gelmesiyle kelimeler oluştuğu gibi kelime ve kelime gruplarının bir araya gelmesiyle cümle oluşur. Çeşitli cümle türleri vardır. Her cümlenin kuruluş biçimi ve ahengi farklıdır. Cümlelerde kuruluşu anlamlı ... -
Küçürek öykü temelli yazma eğitiminin 6. sınıf öğrencilerinin küçürek öykü yazma becerilerine ve yazma tutumlarına etkisi
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Dilin temel ifade becerilerinden biri olan yazma, öğrencilere en zor kazandırılan, öğrencilerin genelde isteksiz oldukları beceridir. Yazmaya olan isteği arttırmak için farklı teknik veya türlerden yararlanılabilir. Bu ... -
Ortaöğretim öğretmenlerinin özyeterlik inançları ve profesyonellikleri arasındaki ilişki
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-10)Araştırmanın amacı, ortaöğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin özyeterlik inançları ve profesyonellikleri arasındaki ilişkiyi belirlemektir. Eğitim sistemlerinin temel ögelerinin öğretmen, öğrenci ve eğitim programları ... -
Okul reddinin yordayıcısı olarak lise öğrencilerinin ebeveynlerinden algıladıkları duygusal istismar
(MUĞLA SITKI KOÇMAN ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-08)Bu araştırmada, lise öğrencilerinin ebeveynlerinden algıladıkları duygusal istismar yaşantılarının okul reddini ne düzeyde yordadığı incelenmiştir. Ayrıca öğrencilerin okul reddi puanlarının cinsiyete ve sınıf düzeyine ...