Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın temel amacı ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejilerini incelemektir. Nicel araştırmaların benimsendiği bu çalışmada, tekil tarama, ilişkisel tarama ve nedensel karşılaştırma desenlerine uygun bir model kullanılmıştır. Bu araştırmada örneklemi, 2018-2019 Eğitim–Öğretim yılında Muğla İl'ine bağlı Menteşe İlçesindeki MEB'e bağlı ortaokullarda 5., 6., 7. ve 8. sınıflarda öğrenim görmekte olan toplam 990 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan ''Kişisel Bilgi Formu'' ve ortaokul öğrencileri için Arslan ve Gelişli (2015) tarafından geliştirilen ''Algılanan Öz düzenleme Ölçeği` ile Kocaman ve Kızılkaya Cumaoğlu (2014) tarafından ortaokul öğrencileri için geliştirilen''Yabancı Dilde Kelime Öğrenme Stratejileri Ölçeği'' kullanılmıştır. Veriler toplandıktan sonra SPSS 22 paket programından yararlanılarak analiz edilmiştir. Nicel araştırma yöntemleri ile elde edilen verilerin analizinde Frekans, Yüzde, Bağımsız Örneklemler t-Testi ve Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Post-Hoc Testleri (Tukey ve Dunnett's C), Korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejilerinin orta düzeyin üzerinde olduğu saptanmıştır. Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejileri; cinsiyet, sınıf düzeyi, anne-baba tutumu ve İngilizce dersine olan ilgi düzeyine göre anlamlı farklılık göstermektedir. Ortaokul öğrencilerinin öz düzenleme becerileri ile yabancı dilde kelime öğrenme stratejileri toplam puanları arasında orta düzeyde pozitif yönde ve anlamlı bir ilişki belirlenmiştir. The main purpose of this study was to investigate the secondary school students self regulation skills with vocabulary learning strategies in foreign language. A model which is used suitable for the single screening model, correlational survey model and causal- comparative design in this quantitative research. The sampling of this study consists of 990 students in 5th, 6th,7th and 8th classes of secondary schools in Menteşe District of Muğla Province in 2018-2019 Education Year.In this research a ''Personal Data Form''which is prepared by researcher and ''Perceived Self-regulation Scale'' by Arslan and Gelişli (2015) with ''Vocabulary Learning Strategies in Foreign Languages'' by Kocaman and Kızılkaya Cumaoğlu (2014) have been developed for secondary school students which were used. After the data was accumulated and processed by SPSS 22 package program. Frequency, Percent, Independent Samples t-Test, One-Way ANOVA, Post-Hoc Tests (Tukey ve Dunnett's C) and Correlation Analyze were used in analyzing datas which were obtained by quantitative research methods.According to the findings of the study secondary school students self regulation skills with vocabulary learning strategies in foreign languages were detected above medium level. The findings of the study also revealed that significant difference was found between secondary school students self regulation skills with vocabulary learning strategies in foreign languages in terms of gender, class level, parenting styles and level of interest towards English lessons. Moreover, a positive, medium and significant correlation was found between secondary school students self regulation skills with vocabulary learning strategies in foreign languages.
Collections