Fen ve teknoloji dersindeki mikroskobik gözlemlerin öğrencilerin mikroorganizma algıları üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Çoğu öğrenci mikroorganizmaları basit yapılı canlılar olarak düşünmektedir. Buna karşın mikrobiyal metabolizmanın organik maddelerin parçalanması için sınırlı olduğu düşündükleri görülmektedir. Bu çalışmanın amacı, Fen ve Teknoloji dersindeki mikroskobik gözlemlerin öğrencilerin mikroorganizma algıları üzerindeki etkisini çizimsel ifadelerinin analizi yoluyla belirleyerek, mikroorganizmalar hakkındaki genel bilgi ve görüşleri gibi çeşitli değişkenler açısından incelemektir. Bu amaçla, ilköğretim 4. ve 5. sınıf öğrencileriyle mikroskobik gözlemler yapılmış, öğrencilerin mikroorganizmalar hakkındaki algıları öğrenci çizimleri, mikroorganizmalar hakkındaki görüşleri ise anket ile belirlenmiştir. Araştırmada, ön test- son test kontrol gruplu yarı- deneysel desen kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubu, 2010-2011 güz döneminde Mardin İl milli eğitim müdürlüğüne bağlı bir devlet ortaokulunda 4.sınıfta öğrenim gören 54 ve 5. Sınıfta öğrenim gören 52 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada veriler araştırmacılar tarafından literatür taraması yapılarak ve alan uzmanlarının kanısı alınarak geliştirilen, altı açık uçlu sorudan oluşan Mikroskobik Canlılar Anketi ve öğrenci çizimleri ile toplanmıştır. Nicel veriler istatiksel olarak ilişkisiz örneklem t-testi ile analiz edilmiş, nitel veriler için içerik analizi yapılmıştır.Deney ve kontrol gruplarını oluşturan öğrencilerin çizimlerine dayalı olarak belirlenen ön test ve son test mikroorganizma algı puanları arasındaki fark deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur (p<.001). Yani, uygulamalar sonunda deney grubunu oluşturan öğrencilerin mikroorganizma algıları anlamlı biçimde artmıştır. Öğrencilerin mikroskobik canlılar ile ilgili kavram yanılgılarını önlemek ve eksik öğrenmelerini tamamlamak için ders içinde daha çok etkinlik y Most primary school students think of microorganisms as simple living things. On the other hand, microbial metabolism seems to be limited for the decomposition of organic substances. The aim of this study is to determine the effect of microscopic observations in science and technology course on microorganism perceptions through the analysis of graphical expressions and to examine them in terms of general information and opinions about microorganisms. For this purpose, microscopic observations were made with 4th and 5th grade students, their perceptions about microorganisms were determined by student drawings, and their opinions about microorganisms were determined by questionnaire. In the study, pre-test and post-test control group quasi-experimental design was used. The study group of the study consisted of 54 students attending 4th grade and 52 students attending 5th grade in a state secondary school affiliated to Mardin Provincial Directorate of National Education in 2010-2011 fall term. In this study, data were collected by microscopic creatures questionnaire consisting of six open-ended questions and student drawings which were developed by the researchers after literature review and with the opinion of the field experts. Quantitative data were analyzed statistically by independent sample t-test and content analysis was performed for qualitative data.The difference between pre-test and post-test microorganism perception scores based on the drawings of the experimental and control groups was found to be statistically significant in favor of the experimental group (p<.001). In other words, the microorganism perceptions of the students who formed the experimental group increased significantly after the applications. In order to prevent misconceptions of students about microscopic organisms and to complete their missing learning, more activities should be done within the course and microscopic observations should be discussed to ensure permanent learning.
Collections