Öğrenci koçluğunun ilkokul 4. sınıf öğrencilerinin İngilizce dersindeki akademik başarılarına ve duyuşsal alan tutumlarına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, İlköğretim 4.sınıf İngilizce dersi öğretim programında yer alan `Have Got ve Has Got` konularının öğretiminde öğrenci koçluğunun öğrencilerin akademik başarı toplam puanları ve İngilizce dersine yönelik duyuşsal alan tutum puanlarına etkisi incelenmiştir. Araştırmada, ön test – son test kontrol gruplu yarı deneme modeli kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini 2013-2014 eğitim öğretim yılı 2.döneminde Diyarbakır ili Bağlar ilçesi Vehbi Koç ilkokulundaki 4. sınıf öğrencilerinden amaçlı örnekleme yöntemiyle seçilen 60 öğrenci oluşturmaktadır. Bu 60 öğrencinin 30 tanesi deney grubunu 30 tanesi ise kontrol grubunu meydana getirmektedir. Deney grubunda 19 kız, 11 erkek öğrenci yer almaktadır. Kontrol grubunda ise 14 kız, 16 erkek öğrenci bulunmaktadır. `Have Got ve Has Got` konuları araştırmacı tarafından kontrol grubunda mevcut İngilizce dersi öğretim programıyla, deney grubunda ise öğrenci koçluğu etkinlikleriyle desteklenerek ele alınmıştır. Çalışmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Akademik Başarı Testi (ABT) ve Gömleksiz(2003) tarafından geliştirilen Duyuşsal Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın nicel verileri SPSS 22.0 paket programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin analizi bağımlı ve bağımsız gruplar için t- testi kullanılarak gerçekleştirilmiştir.Analiz sonucuna göre; deney ve kontrol gruplarının başarı puanları arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark tespit edilmiştir(p<.05). Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin İngilizce dersine yönelik duyuşsal alan tutumları incelendiğinde tutumlar arasında anlamlı bir fark olduğu bulunmuştur. Öğrenci koçluğu uygulanan deney grubunun ön test-son test tutum değerleri arasında anlamlı fark bulunurken, mevcut öğretim programına göre ders işlenen kontrol grubunun tutum ölçeği ön test- son test puanları arasında anlamlı bir fark olmadığı sonucuna varılmıştır(p<.05). Sonuç olarak İngilizce dersi mevcut öğretim programının öğrenci koçluğu etkinlikleriyle desteklenerek işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına ve tutumlarına olumlu etkisi olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Akademik Başarı, Duyuşsal Alan, Tutum, Öğrenci Koçluğu, İngilizce Öğretimi In this study, the effect of student coaching on to the academic achievements and the affective field attitudes regarding English lesson of student coaching in the teaching of ''Have Got and Has Got''subjects in the 4th grade of English course curriculum was examined. Sample of the study consists of 60 students randomly selected from 4th grade students at Vehbi Koç Primary School in Bağlar District of Diyarbakır Province during the second term of 2013-2014 academic year. Of these 60 students, 30 of them form the experimental group and 30 the control group. In the experimental group, there are 19 girl and 11 boy students. In the control group, there are 14 girl and 16 boy students. The subjects of ''Have Got and Has Got'' were handled by a researcher in the control group with the current English language teaching program and as for the experimental group by supporting with the student coaching activities. The Academic Achievement Test (AKBT) developed by the researcher and the Affective Attitude Scale developed by Gömleksiz (2003) were used to collect data. The quantitative data of the study were analyzed by using SPSS 22.0 package program. The analysis of the data obtained in the study was carried out by using t-test for dependent and independent groups. According to the results of the analysis; a significant difference was determined between the success scores of experimental and control groups in favor of the experimental group (p <.05). When the affective field attitudes of the students in the experimental and control groups were examined, it was found that there was a significant difference between the attitudes. While there was a significant difference between the pre-test and post-test attitude values of the experimental group applied to the student coaching, it was concluded that there was no significant difference between the attitude scale and the pre-test-post-test scores of the control group who were taught according to the current curriculum (p <.05). Consequently, it has been concluded that the English language teaching program being processed as supported by student coaching activities has a positive effect on the academic achievements and attitudes of the students. Key Words: Academic Achievement, Affective Field, Attitudes, Student Coaching, Teaching English
Collections