Öğretmen adaylarının yazdıkları hikâyelerin üst yapı unsurları açısından incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının oluşturdukları olay hikâyelerinde üst yapı unsurlarını kullanabilme becerilerini incelemektir. Bu amaç doğrultusunda geçmişte ya da bugün varolan bir durumu olduğu şekliyle betimlemeyi amaçlayan betimsel tarama modeli kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini Muğla Sıtkı Koçman Üniversitesi 2016-2017 eğitim-öğretim yılı bahar yarıyılında Türkçe ve sınıf öğretmenliği bölümlerinde öğrenim görmekte olan 4. sınıf öğretmen adayları oluşturmaktadır. 40 Türkçe ve 40 sınıf öğretmeni adayının oluşturdukları olay hikâyeleri Temizkan ve Atasoy'un (2014) geliştirmiş olduğu `Hikâye Türündeki Metinler İçin Üst Yapı Unsurları Ölçeği` ne göre incelenmiştir. Türkçe ve sınıf öğretmeni adaylarının üst yapı unsurlarını kullanma becerileri öncelikle ayrı ayrı incelenmiş daha sonra öğrenim gördükleri bölüme göre karşılaştırılmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan bulgular, tablolar hâlinde, frekans ve yüzde oranları ile birlikte sunularak yorumlanmıştır. Öğretmen adaylarının karakterlere ad vermede, karakterlerin fiziksel ve toplumsal tanıtımında, zamanı belirtmede, mekân tasvirinde, gelişme ve karakter, mekân ve zamanı işlevsel olarak kullanmada sorun yaşadıkları tespit edilmiştir. Öğretmen adaylarının ana karakter oluşturmada, karakterlerin ruhsal tanıtımında, giriş bölümünde, başlatıcı olaya yer vermede, olay örgüsünü başlatmada ve sonlandırmada sorun yaşamadıkları belirlenmiştir. The aim of this study is to examine the skill of using superstructure elements in event stories created by Turkish-language and primary school teaching candidates. For this purpose, a descriptive scanning model was used to describe a situation that existed in the past or present. The sample of the study consists of prospective 4th grade teachers who are studying in Turkish and primary school teaching departments in the spring semester of Muğla Sıtkı Koçman University 2016-2017 academic year.The event stories of 40 Turkish-language and 40 primary school teaching candidates formed by Temizkan and Atasoy (2014) have been examined according to the `Scale of Structural Elements for Story-Type Texts`. Turkish-language and primary school teacher candidates' skills to use the superstructure elements were first examined separately and then compared to the section they studied and gender variable. The findings of the research were interpreted by presenting in tables, frequency and percentage ratios. It was found that pre-service teachers experienced problems in naming characters, in physical and social promotion of characters, in describing time, in depicting space, in development and in using functionally, space and time functionally. It was determined that pre-service teachers had no problem in creating the main character, in the spiritual presentation of the characters, in the introduction, in the initiation of the initiator event, in initiating and ending the plot.
Collections