Orta okul öğrencilerinin eğitim almak istedikleri bilim ortamına ilişkin düşünceleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bilginin edinimi süreci ile birlikte öğrenme, insanların birbirlerine yöntem, teknik ve kültürü sonraki kuşaklara aktarmalarının bir yolu olarak karşımıza çıkmaktadır. İnsanlar geçmişten günümüze öğretim faaliyetlerini formal ve informal ortamlarda gerçekleştirmişlerdir. Günümüzde teknolojinin ve bilimin gelişmesi ile birlikte günlük yaşantıda değişimler ve yeni ihtiyaçlar ortaya çıkmıştır. Bu durum, öğretim ortmalarının dönemin ihtiyaçlarına uygun hale gelmesini gerekli kılmaktadır. Araştırma öğretim ortamının ve öğrenme sürecinin tamamlayıcısı olarak, öğrencilerin hayallerindeki fen/bilim ortamını somutlaştırmayı amaçlamaktadır. Bu amaç doğrultusunda öğrencilerin eğitim aldıkları fen/bilim ortamlarının günümüz ihtiyaçlarına uygun, öğrencilerin hayalleriyle örtüşen yapısını ortaya koymaya, bilim öğretiminde yer alan öğretici ve bilim imgelerini ortaya çıkarılmaya çalışılmıştır. Araştırmada kullanılan yöntem yukarıda belirtilen amaçlar doğrultusunda tarama modeli olarak desenlenmiştir. Katılımcılar büyükşehir ve kırsal olarak iki ayrı bölgeden oluşturulmuştur. Kırsal katılımcılarını Muğla Merkeze bağlı bir köyden seçilen 132 öğrenci temsil etmektedir. Büyükşehir katılımcılarını ise, İzmir'de bir özel okuldan seçilen 134 öğrenci oluşturmaktadır. İki farklı gruptan verilerin toplanmasında, literatürdeki ilgili çalışmalar ve uzman görüşleri dikkate alınarak öğrenci çizimleri ve yazılı anlatımları kullanılmıştır. Elde edilen verilerin karşılaştırmasında Ki-Kare(Chi-Square) Testi uygulanmıştır.Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, kırsal ve büyükşehir öğrencilerinin hayallerindeki fen/bilim ortamlarının tasarımları kendi kültürleri ile ilişkili, doğa ile iç içe, günümüz teknolojisinin gerekliliklerini karşılayan, eğlenceli ve rahat ortamlar olduğu görülmüştür. Learning with the process of knowledge acquisition represents a way that people transfer their methods, techniques and cultures to the next generations. People have adopted both formal and informal ways of teaching from past to the present. In the present day, some new demands and variations occur with the developing technology and science. This situation necessitates that instructional domains should be parallel to the needs of the current days. This research as a component of instructional domains and learning processes aims to concretize the science cognition in dreams of the students. According to this aim, it was studied to find out the suitability of the current environment that students studied, revealing the patterns that covering the dreams of the students, the didactic approach and science images in the process of science teaching.The method used in the research, according to the aims explained above, was designed as a scanning model. The participants were formed from two different regions: rural and urban. 132 students selected from a village in the centre of Muğla represented the rural participants. 134 students selected from a private school in İzmir represented the urban participants. In the data collection from two different groups, students' drawings and their written expressions were used according to the related studies in the literature and opinions of the experts in this field. Chi-Square Test was applied to compare the data obtained before.In the light of the discoveries obtained from the research, the learning environment in science of both rural and urban students' dreams in a relationship with their own cultures, intertwined with nature, good examples of the current technology, comfortable and enjoyable environment were observed.
Collections