Argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerin bilimsel epistemolojik inançlarına ve 21.yüzyıl becerilerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yaklaşımının 7. sınıf öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inançlarına ve 21. Yüzyıl Becerilerine etkisinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın modeli ön ve son test kontrol gruplu yarı deneysel desendir. Araştırmanın örneklemini Muğla ilinin bir ilçesinde bulunan ortaokulun 2016-2017 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören yedinci sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Örneklemin; deney grubunu 20 erkek 20 kız, kontrol grubunu ise 20 erkek 20 kız öğrenci olmak üzere toplam 80 öğrenci oluşturmuştur. Veri toplama aracı olarak; Elder (1999) tarafından geliştirilen, Acat, Tüken ve Karadağ (2010) tarafından Türkçe'ye uyarlanan Bilimsel Epistemolojik İnançlar Ölçeği ve Karakaş (2015) tarafından Türkçeye uyarlanan 21. yüzyıl becerileri ölçeği kullanılmıştır. Uygulama sonucunda elde edilen verilerin analizinde SPSS 22.00 paket programı kullanılmıştır. Araştırmada tanımlayıcı verilerin analizinde mod, medyan ve aritmetik ortalama, standart sapma, baskınlık ve çarpıklık katsayısı kullanılmıştır. Araştırmanın alt problemlerinde Bağımsız T-Testi, Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi, Manny Whitney U-testi kullanılmıştır.Araştırmada elde edilen verilerin analizi sonucunda, deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, bilimsel epistemolojik inanç alt boyutlarından sadece bilgi üretme süreci boyutu ön test puanlarının istatiksel olarak anlamlı şekilde bir farklılık gösterdiği bulunmuştur. Deney ve kontrol grubu öğrencilerinin, bilimsel epistemolojik inançları alt boyutları son test puanlarının hepsinde istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunamamıştır. Yani; öğrenme ortamı öğrencilerin bilimsel epistemolojik inanç düzeylerine etki etmemiştir. Deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin, 21. yüzyıl becerileri ölçeği alt boyutları ön test puanlarının hepsinde istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunamamıştır. Deneysel çalışma sonunda deney grubu öğrencileri ile kontrol grubu öğrencilerinin 21. Yüzyıl becerileri ölçeği alt boyutları son test puanlarında, sosyal hassasiyet alt boyutu dışında diğer alt boyutlarda istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunamamıştır. Sosyal hassasiyet alt boyutunda kontrol grubu son test puanları deney grubu son test puanlarına göre istatiksel olarak anlamlı çıkmıştır. Yani; öğrenme ortamı, öğrencilerin 21. Yüzyıl becerileri alt boyutlarında sosyal hassasiyet alt boyutu haricinde etkili olamamıştır. Sosyal hassasiyet alt boyutunda ise mevcut program, argümantasyon tabanlı bilim öğrenme yöntemine göre etkili olmuştur. Kontrol grubu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inanç düzeyleri ön test–son test puanları arasında istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunamamıştır. Deney grubu öğrencilerinin bilimsel epistemolojik inanç düzeyleri ön test–son test puanları arasında istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunamamıştır. Kontrol grubu öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerileri ön test–son test puanları arasında istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunmuştur. Oluşan bu fark son test puanı lehindedir. Kontrol grubu öğrencilerinin 21. yüzyıl becerileri alt boyutları ön test ve son test puanları incelendiğinde ise sosyal hassasiyet alt boyutunda istatiksel olarak anlamlı şekilde bir fark bulunmuştur. Deney grubu öğrencilerinin 21. Yüzyıl Becerileri ön test–son test puanları arasında anlamlı şekilde bir fark bulunamamıştır. The aim of this study is to investigate the effects of argumentation-based science learning approach on 7th grade students' scientific epistemological beliefs and 21st Century Skills. The model of the study is a quasi-experimental design with pre- and post-test control group. The sample of the study consisted of seventh grade students studying in the 2016-2017 academic year in a district of Muğla. Of the sample; The experimental group consisted of 20 male and 20 female and 20 male and 20 female students, respectively. As a data collection tool; The Scientific Epistemological Beliefs Scale which was developed by Elder (1999) and adapted to Turkish by Acat, Tüken and Karadağ (2010) and the 21st century skills scale adapted to Turkish by Karakaş (2015) were used. SPSS 22.00 package program was used to analyze the data obtained from the application. In the study, modal, median and arithmetic mean, standard deviation, dominance and skewness coefficient were used. Independent T-Test, Wilcoxon Signed Rank Test, Manny Whitney U-test were used in the sub-problems of the study.As a result of the analysis of the data obtained from the study, it was found that the pre-test scores of the experimental and control group students were only statistically different from the scientific epistemological belief sub-dimensions. After the experimental procedure, no statistically significant difference was found in the experimental and control group students' scientific epistemological beliefs sub-scale post-test scores. So; The learning environment did not affect students' scientific epistemological belief levels. After the experimental process, there was no statistically significant difference between the experimental group students and the control group students in all of the pre-test scores of the 21st century skills scale sub-dimensions. At the end of the experimental study, no statistically significant difference was found between the experimental group students and the control group students in the 21st century skills sub-dimensions and the social sensitivity sub-dimension. In the social sensitivity sub-dimension, the post-test scores of the control group were statistically significant compared to the post-test scores of the experimental group. So; The learning environment was not effective in the 21st century skills sub-dimensions of the students except for the sub-dimension of social sensitivity. In the social sensitivity sub-dimension, the current program was effective according to the argumentation-based science learning method. There was no statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the control group students' scientific epistemological belief levels. There was no statistically significant difference between the pre-test and post-test scores of the experimental group students' scientific epistemological belief levels. A statistically significant difference was found between the 21st Century Skills pre-test and post-test scores of the control group students. This difference is in favor of the final test score. When the 21st century skills sub-dimensions pre-test and post-test scores of the control group students were examined, a statistically significant difference was found in the social sensitivity sub-dimension. There was no significant difference between the post-test and post-test scores of the 21 st Century Skills of the experimental group.
Collections