2018 Türkçe dersi öğretim programındaki yazma kazanımlarının ve ders kitaplarındaki etkinliklerin yaratıcı yazma becerisine uygunluğu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Öğrencilerin kendi yaşantı ve tecrübelerini, gözlemlerini, algıladıklarını, hayal güçlerini ve yaratıcılıklarını yansıtabilecekleri, dilini ustaca ve etkili kullanabilecekleri bir yazma eğitimine ihtiyaç duyulmaktadır. Bunun beraberinde, Türkçe Dersi Öğretim Programı ve kazanımlarının, ders kitabı etkinliklerinin oluşturulmasında, yazma öğretimi sürecinin her aşamasında öğrenciyi aktif kılan ve diğer dil becerilerini kullanmayı gerektiren yaratıcı yazma yaklaşımına yer verilmelidir.Bu çalışmanın amacı, 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan yazma kazanımlarının ve Türkçe ders kitaplarındaki yazma etkinliklerinin yaratıcı yazma becerisine uygunluk durumunu tespit etmektir. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması deseni kullanılmıştır. Araştırmanın incelenen dokümanlarını, Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan 5, 6, 7 ve 8. sınıf yazma kazanımları ile 2018-2019 eğitim öğretim yılında okutulan Türkçe ders kitaplarındaki (5, 6, 7, 8) yazma etkinlikleri oluşturmaktadır. Çalışmada veriler, doküman incelemesi yöntemiyle toplanmış ve araştırmacı tarafından oluşturulan `Yazma Kazanımları ve Etkinlikleri İçin Yaratıcı Yazmaya Uygunluk Değerlendirme Formu` kullanılarak betimsel analiz tekniğiyle çözümlenmiştir. Türkçe Dersi Öğretim Programındaki 28 yazma kazanımı ve Türkçe ders kitaplarındaki 185 yazma etkinliği incelenerek bu kazanımlardan ve etkinliklerden hangilerinin yaratıcı yazmaya uygun olduğu tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda, 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programında yer alan yazma kazanımlarının sınırlı bir kısmının, yaratıcı yazma becerisini geliştirmeye uygun nitelikte olduğu tespit edilmiştir. Bu kazanımlar 5 ve 6. sınıflarda eşit sayıda iken, 7 ve 8. sınıflarda, çok fazla olmamakla birlikte, yaratıcı yazmaya uygun kazanım sayısının artış gösterdiği tespit edilmiştir. Ayrıca, Türkçe ders kitaplarındaki toplam 185 yazma etkinliğinden 78'inin yaratıcı yazma becerisini geliştirmeye uygun nitelikte olduğu; bu etkinliklerin en fazla 5. sınıf, daha sonra sırasıyla 6, 8 ve 7. sınıf düzeyinde yer aldığı tespit edilmiştir. Bu doğrultuda, araştırmacılara ve eğitimcilere yönelik önerilerde bulunulmuştur. There is a need for writing education where students can reflect their own experiences, observations, perceptions, imagination and creativity, and use their language skillfully and effectively. In addition to this, creative writing approach which makes students active and requires the use of other language skills should be included in Turkish Course Curriculum and objectives, textbook activities and each phase of the process of writing instruction.The purpose of the current study is to determine the suitability of the writing objectives set in the 2018 Turkish Course Curriculum and writing activities in the Turkish textbooks for the creative writing skill. To this end, the case study design, one of the qualitative research methods, was used. The examined documents of the current research is comprised of the 5th, 6th, 7th and 8th grade writing objectives set in the Turkish Course Curriculum and the writing activities in the 2018 Turkish textbooks (5th, 6th, 7th and 8th grades). The data of the current study were collected by using the document analysis method and analyzed through the descriptive analysis technique by using the `Form of Evaluation of the Suitability of the Writing Objectives and Activities for the Creative Writing Skill`. By analyzing the 28 writing objectives in the Turkish Course Curriculum and 185 writing activities in the Turkish textbooks, it was determined which of these objectives was suitable for creative writing. As a result of the current study, it was found that a limited number of the writing objectives in the 2018 Turkish Course Curriculum are suitable for developing the creative writing skill. While these objectives are in equal number in the 5th and 6th grades, they increased in the 7th and 8th grades, though not to a great extent. Moreover, 78 of the 185 writing activities in the Turkish textbooks were found to be suitable for developing the creative writing skill and the highest number of these activities was found in the 5th grade followed by the 6th, 8th and 7th grades. In this connection, suggestions were made for researchers and educators.
Collections