Conversation strategies in the ELT curriculum and their effect on learners` oral proficiency exams
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, öğretmenlerin karşılıklı konuşma stratejileri öğretimi ile ilgili aktardıkları uygulamalarıyla öğrencilerin bu stratejilerin sınıf içi aktivitelerinde öğretilip öğretilmediğine yönelik algıları arasında bir farklılık olup olmadığını inceler. Çalışma aynı zamanda karşılıklı konuşma stratejilerinin doğrudan öğretiminin sözlü yeterlilik sınavı bağlamında strateji kullanımına ne ölçüde etki sağladığını ve karşılıklı konuşma stratejisi kullanımı ile adayların konuşma sınavlarının görev tamamlama ve genel yeterlilik bantlarından aldıkları not arasındaki ilişkiyi de araştırır. Çalışma Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 216 üçüncü düzey İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenci ve 19 İngiliz Dili eğitmeni ile yürütülmüştür. Öğretmenlerin karşılıklı konuşma stratejisi öğretimine ilişkin aktardıkları uygulamaları ile öğrencilerin bu stratejilerin sınıf içi aktivitelerde öğretimine dair algıları arasındaki benzerlikler ve farklılıkları görmek için, öğretim materyalinde sunulan karşılıklı konuşma stratejilerini belirlemek üzere kitaplarda içerik analizi yapılmıştır. Daha sonra bu içerik analizinden hareketle, araştırmacı tarafından hazırlanan anketler öğrenci ve öğretmen katılımcılara uygulanmıştır. Karşılıklı konuşma stratejisi kullanımının sözlü yeterlilik sınavı performansına etkisini ölçmek için, öğrencilerin sözlü yeterlilik sınavı performansları video-kayıtlarına karşılıklı konuşma stratejilerinin başarılı bir şekilde kullanımlarının emarelerini görmek üzere içerik analizi uygulanmıştır. Strateji kullanımının sözlü sınav notlarına olan etkisini incelemek için, başarılı bir şekilde gerçekleştirilmiş karşılıklı konuşma stratejilerinin kullanım sıklığı ile performans değerlendirme kriterinin görev tamamlama ve genel yeterlilik bantlarındaki notlar kullanılmıştır. Anketlerden gelen sonuçlar 50 maddenin 41inde sınıf içi strateji öğretimine ilişkin öğretmenlerin aktarılan uygulamaları ve öğrencilerin algısı örtüşme gösterirken, dokuz maddede bu iki katılımcı grup farklı görüş belirtmiştir. Çalışmanın sonuçları aynı zamanda karşılıklı konuşma stratejilerinin kullanımı ile sözlü yeterlilik sınav performansları arasında görev tamamlama ve genel yeterlilik açısından orta düzey bir ilişki olduğunu ortaya koymaktadır. Bu bulguların ışığında, çalışma karşılıklı konuşma stratejileri hususunda gelecekteki öğretim uygulamalarına iç görü sağlamaktadır. Müfredat ve material geliştirenler, öğretmenler ve yöneticiler mevcut çalışmanın sonuçlarından faydalanabilirler. This study aims to explore whether teachers' reported practices of teaching conversation strategies show any difference from students' perceptions on teaching these strategies in in-class activities. The study also investigates the extent to which explicit conversation strategy teaching affects the use of the strategies in oral proficiency exam context and the relationship between conversational strategy use and the scores candidates receive from speaking exams in terms of task completion and overall proficiency. The study was carried out with 261 tertiary level EFL learners and 19 English Language instructors at Bülent Ecevit University, School of Foreign Languages. To see the similarities and differences between teachers' reported practices of covering conversation strategy instruction and students' perceptions on strategy instruction in class, a content analysis of the course books was carried out to identify the conversation strategies presented by the teaching material. After that, student and teacher participants were administered questionnaires designed by the researcher on the basis of the result of the content analysis. In order to reveal the effect of conversational strategy use on oral proficiency exam performances, a content analysis of the video recordings of students' oral proficiency exam performances were examined to see evidence for successful execution of conversation strategies. The frequency of successful conversation strategy use and the scores students received from the task completion and overall proficiency band of the rubric was used to explore the effect of strategy use on oral exam scores. The results coming from the questionnaires showed that in 41 out of 50 items, teachers reported practices of and students' perceptions on in-class strategy training matched whereas in 9 items there was a mismatch between teacher and students responses. The results of the study also revealed that there was a moderate relationship between the use of conversation strategies and oral proficiency exam performances in terms of task completion and overall proficiency.In the light of the findings, the study provides insights with regards to conversational strategy instruction for future teaching practices. Stakeholders like curriculum developers, material designers, instructors and administrators can benefit from the results of the present study.
Collections