Factors related to reported student tablet PC use by EFL high school teachers
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, öğrencilerin Ankara'da lise düzeyinde görev yapan İngilizce öğretmenleri tarafından bildirilen tablet bilgisayar kullanımları araştırılmıştır. Buna ek olarak çalışmada, bu liselerdeki tablet bilgisayar kullanımını etkileyen faktörler de incelenmiştir. Çalışmaya Ankara'da bulunan 9 farklı liseden toplam 44 İngilizce Öğretmeni katılmıştır. Veriler, öğretmenlerden öğrencilerin tablet bilgisayar kullanım biçimlerini aktarmalarını isteyen bir anket ile toplanmıştır. Anket ayrıca öğretmenlerin tablet bilgisayar kullanma tutumları, öğretim felsefeleri ve okullardaki kolaylaştırıcı konumlarına ilişkin de bilgiler elde etmeyi amaçlamıştır. Çalışmada elde edilen bulgular, liselerdeki bildirilen tablet bilgisayar kullanımının oldukça sınırlı olduğunu ortaya koymuştur. Tablet bilgisayar kullanımını etkileyebilecek faktörler arasından (okullardaki kolaylaştırıcı faktörler, tablet bilgisayarlara yönelik tutumlar ve öğretmenlerin öğretim felsefeleri), okullardaki kolaylaştırıcı koşulların tablet bilgisayar kullanımı ile anlamlı korelasyon içinde bulunan tek faktör olduğu belirlenmiştir. This study investigated high school students' use of tablet PCs in EFL classrooms as reported by their teachers. In addition, the study also looked into factors that contribute to tablet PC use at these high schools. Forty-four EFL high school teachers from 9 different high schools located in Ankara participated in this study. Data was gathered through a questionnaire that asked teachers to report students' various uses of tablet PCs. In addition to that, the questionnaire also collected data from teachers regarding their attitude towards tablet PCs, their pedagogical beliefs, and facilitating conditions at the schools. The findings of this study showed that the reported use of tablet PCs at the high schools was very limited. From among the possible factors (facilitating conditions at the schools, attitudes towards tablet PCs, and teachers' pedagogical beliefs) that could contribute to tablet PC use, facilitating conditions at the schools was the only factor that showed a significant correlation with tablet PC use.
Collections