The effect of process drama on English as a foreign language (EFL) learners` use of communication strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, süreçsel drama seanslarına katılımın İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin İngilizce konuşurken kullandıkları iletişim stratejilerine olan etkisini, ve süreçsel drama aktivitelerinin, İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin yıllık ders planına ders içi ya da ders dışı aktivite olarak dahil edilmesinin gerekli olup olmadığını incelemektedir. Bu karma yöntemli çalışma, Bülent Ecevit Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda okumakta olan ve aynı kurumda görev alan üç öğretmen ile yürütülmüştür. Altı haftalık uygulama süresi boyunca, hem müfredat dahilindeki aktivite grubuna, hem de müfredatı kapsamayan aktivite grubuna on adet süreçsel drama seansı uygulanmıştır. Her süreçsel drama seansı, her iki aktivite grubunda kamera ile kayıt altına alınmıştır. Çalışma ile ilgili veri, yapılara dayalı gözlemler, algı anketi ve yarı-yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Gözlem şeması ile elde edilen gözlemler, her iki grupta da süreçsel drama aktivitelerine katılımın İngilizceyi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilerin İngilizce konuşurken kullandıkları iletişim stratejileri üzerinde istatistiki açıdan önemli bir etkiye sahip olmadığını ortaya çıkarmıştır. Diğer yönden, anket ve görüşmeler yoluyla elde edilen veriler öğrencilerin süreçsel drama aktivitelerine yönelik olumlu bir tutuma sahip olduğunu göstermiştir. Öğrencilerin çoğu bu aktivitelerin İngilizce yeterliliklerini geliştirmesi ve İngilizce olarak iletişim kurmaya yönelik isteklerini arttırması açısından kendilerine yardımcı olduğunu düşünmektedir. Ayrıca, çalışmaya katılan öğretmenlerden elde edilen sonuçlar, süreçsel dramanın öğrenci-öğretmen ilişkisinin iyi anlamda gelişmesi bakımından oldukça etkili olduğunu ortaya koymaktadır. Son olarak, çalışma sonucunda elde edilen bulgular, hem öğrencilerin hem de öğretmenlerin süreçsel drama aktivitelerinin yıllık ders planına dahil edilmesini, ve bu aktivitelerin ders planının verimliliğini arttırmaya yönelik kullanılmasını kesinlikle desteklediklerini göstermiştir. This study investigated the effect of taking part in process drama sessions on EFL learners' use of communication strategies while communicating in English, and whether process drama activities should be incorporated into a yearly curriculum as a regular activity or should be conducted as an extracurricular activity for EFL learners. This mixed method study was conducted with twenty-seven EFL learners studying at the School of Foreign Languages of Bülent Ecevit University and three teachers working at the same institution. Ten process drama sessions were implemented in both an extracurricular and a curricular activity groups over six-week treatment period. Each process drama session was videotaped in both activity groups. The data were collected through structured observations, a perception questionnaire and semi-structured interviews. The findings obtained through the analysis of the observations using an observation scheme of communication strategies revealed that participating in process drama activities does not have a statistically significant effect on the EFL learners' use of communication strategies while communicating in English in both groups. On the other hand, the data gained through a questionnaire and interviews showed that the students had positive attitudes towards process drama activities. Most of the students thought that the activities were helpful in terms of improving their competence and increasing their willingness to communicate in English. Additionally, the findings provided by the teachers taking part in the study showed that process drama activities were felt to be effective in terms of developing good rapport between students and teachers. Finally, the results showed that both the teachers and the students strongly supported the integration of process drama activities into the yearly curriculum as a way of increasing the efficiency of the course plan.
Collections