Uluslararası Bakalorya Diploma Programı dil: Türkçe A dersleri kapsamında grafik romanların incelenmesi: Puslu Kıtalar Atlası örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndaki (UBDP) Dil: Türkçe A dersleri kapsamında grafik romanların okutulmasına yönelik bir araştırma ortaya koymaktadır. Bu amaçla İlban Ertem'in çizmiş olduğu Puslu Kıtalar Atlası grafik romanı, grafik roman öğeleri çerçevesinde incelenmiş ve bu öğelerin hangi edebî unsurların öğretilmesinde işlevsel olabileceğine yönelik betimsel bir analiz yapılmıştır. Sonuç olarak grafik romana ait geçiş, panel ve balon unsurlarından hareketle kurmaca metinlerde karşılaşılan kişiler, zaman, mekân, olay örgüsü, tema, çatışma, ileri gönderme, metinlerarasılık, geri dönüş, bakış açısı ve anlatıcı gibi edebî unsurların incelenmesinin mümkün olduğu görülmüştür. Çalışma kapsamında grafik romanların, öğrencilerin görsel okuryazarlık becerilerini geliştirmede yararlı türler olduğu sonucuna varılmıştır.Anahtar sözcükler: Uluslararası Bakalorya Diploma Programı Dil: Türkçe A dersi, Grafik roman, Grafik Roman Öğeleri, Edebî Unsurlar, Görsel Okuryazarlık The aim of this study was to conduct research that focuses on using graphic novels in the context of International Baccalaureate Diplomma Programme (IBDP) Language: Turkish A classes. For this purpose, the graphic novel named Puslu Kıtalar Atlası, written by İlban Ertem, was examined in the context of graphic novel components. A descriptive analysis was made to determine how these components were functional to teach literary devices. As a result, the study showed it is possible to examine the literary devices such as time, space, plot, theme, conflict, foreshadowing, intertextuality, flashback, point of view and narrator by analyzing the graphic novel components; gutters, panels and balloons. The study concluded that graphic novels are beneficial literary genres for improving students' visual literacy skills.Key Words: International Baccalaurate Diplomma Programme, Language: Turkish A, Graphic Novel, Graphic Novel Components, Literary Devices, Visual Literacy
Collections