The development of an inquiry-based teaching unit for Turkish high school mathematics teachers on integral calculus: the case of definite integral
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2013 yılında Milli Eğitim Bakanlığı tarafından yayınlanan matematik öğretim programı, matematik öğretmenlerinin bilgisayar teknolojisini derslerine aktif bir şekilde entegre etmelerini gerektirmektedir. Bu çalışmanın öncelikli amacı özellikle matematik öğretmenleri ve öğrencileri için integral konusunda araştırmaya dayalı bir ünite planı geliştirme sürecini göstermektir. Bu çalışmanın ana teması olarak belirli integral ve günlük hayatta karşılaşılan dönel cisimlerin hacmini hesaplama olarak belirlenmiştir. Sonuç olarak, bu çalışmanın öncelikli amacı, lise matematik öğretmenleri için dinamik matematik yazılımı (GeoGebra), 3 boyutlu modelleme ve gerçek hayat örneklerinin yapılandırmacı bir öğrenme ortamında bir araya getirildiği pratik bir örneğin üretilme sürecinin ve bu örneğin sunulmasıdır. Bu çalışma ayrıca geliştirilen ünite planının geçerliliğini lise matematik öğretmenlerinin kendi deneyimlerine dayanarak değerlendirmelerini içermektedir.Anahtar kelimeler: matematik eğitimi, araştırmaya dayalı öğrenim, integral, belirli integral, yapılandırmacı öğrenim, modelleme, GeoGebra The 2013 official national curriculum published by the Turkish Ministry of Education formally required high school mathematics teachers to actively incorporate computer software in their teaching. The primary purpose of this study was to demonstrate the development of an inquiry-based teaching unit especially geared for high school mathematics students and teachers for the general concept of integral calculus. The main theme chosen as a case for this proposed inquiry unit was on definite integral and volumes of solids of revolution of real life daily objects. As a result, the primary purpose was to provide the process of developing a practical example of using pedagogically driven dynamic mathematics software (GeoGebra), a 3D digital model coupled with hands-on real life examples, all embedded in a constructivist learning environment. Also, within this study, the perceived effectiveness of the developed teaching unit by in-service high school mathematics teachers based on their experiences was reported.Key words: Mathematics education, inquiry-based learning, integral calculus, definite integral, constructivist learning, modeling, dynamic mathematics software, GeoGebra
Collections