Teamwork, communication and empathy: A case study examining social skills in drama class
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu durum çalışması, ortaokul drama dersinde iletişim, takım çalışması ve empati gibi temel sosyal becerilerin öğrenilmesi ve bu becerilerin başka akademik konuların öğrenilmesinde yarar sağlayıp sağlamadığı konusunu ele almakta; bunu yaparken de karma yöntemli bir tasarım kullanmaktadır. Bu çalışma eğitim sistemindeki farklı bakış açılarını farklı perspektifler üzerinden ele almayı amaçlamıştır. Ankara'da Uluslararası Bakalorya sistemine dahil bir özel okulun 193 altıncı, yedinci ve sekizinci sınıf öğrencisi ve toplamda 40 öğretmeni ve yöneticisi bu çalışmaya katılmışlardır. Nicel veriler drama dersi içinde yer alan temel sosyal becerilerin öğrenilmesi ve bu becerilerin başka konuların öğrenilmesine etkilerini ve katkılarını ele alan anketlerin değerlendirilmesini içermiştir. Nitel veriler ise 12 öğrenci ve 12 öğretmen ve yönetici ile yapılan yarı yapılandırılmış mülakatların derinlikli bir değerlendirilmesi ile oluşturulmuştur. Nicel veriler hem betimsel hem de çıkarımsal istatistiklerin kullanılmasıyla analiz edilmiş; niteliksel veriler ise tümevarımsal içerik analizi kullanılmıştır. Bu analiz, sürecin içinde yer alan kimselerin algıları ve anlayışları arasındaki bağlantıları açığa çıkartmanın yanı sıra, iyileştirilmiş öğretim metotları, müfredat tasarımı ve müfredatlararası projeler için de sonuçlar çıkarmayı amaçlamıştır. Sonuçlar öğrencilerin, öğretmenlerin ve yöneticilerin drama dersine dikkat çekici oranda değer verdiklerini göstermektedir. Öğrenciler drama dersinin takım çalışması, ve iletişim becerileri konularındaki etkilerini daha güçlü hissederken, empati geliştirme ve becerilerin başka konulara aktarımı konularında bu etkiyi o kadar güçlü hissetmediklerini ifade etmişlerdir.. Öğretmenler ve yöneticilerin anket sonuçları değerlendirildiğinde tüm kategorilerde öğrencilerden daha yüksek skorlar ortaya çıkmıştır. Hepsi drama dersinin çocuklarda sosyal becerileri geliştirme potansiyeli konusunda destekleyici görüşler belirtmişlerdir. Bu bağlamda sınıf içi uygulamalar için yararlanılacak çıkarımlar bu sonuçlar uyarınca ele alınmış ve geliştirilmiştir. This single case study utilizes a mixed method design to explore the learning of key social skills, Teamwork, Communication and Empathy, in a middle school drama class, and whether these skills contributed to learning in other academic subjects. The purpose of this study was to investigate the viewpoints of drama from different perspectives in the educational system. Participants were 193 sixth, seventh, and eighth grade students and 40 teachers and administrators from a private International Baccalaureate (IB) school in Ankara, Turkey. Quantitative data consisted of surveys exploring the level of agreement regarding the learning of these social skills in drama class, and their effects on learning in other subjects. Qualitative data consisted of in depth semi-structured interviews with 12 students and 12 teachers and administrators. Quantitative data were analysed using both descriptive and inferential statistics; inductive content analysis was utilized for qualitative data. The analysis sought to uncover patterns and connections between stakeholder perceptions about drama, and draw conclusions for improved teaching methods, curriculum design and cross-curricular projects. Results revealed that students, teachers and administrators valued drama. Students recognised drama's effect on teamwork and communication, with less support for the development of empathy and the transference of skills to other subjects. Teachers and administrators returned higher scores than students in all categories, and voiced strong support for drama and its potential for social skills development in children. Implications for classroom practice are developed and discussed based on the results.
Collections