A comparative analysis of quadratics in mathematics textbooks from Turkey, Singapore, and the International Baccalaureate Diploma Programme
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı Türkiye, Singapur ve Uluslararası Bakalorya Diploma Programı'ndan (IBDP) seçilen üç matematik ders kitabında içerik analizi metoduyla ikinci dereceden denklemler, eşitsizlikler ve fonksiyonlar (İDDEF) konusunun içerik, organizasyon ve sunuş şekli açılarından incelenmesi ve karşılaştırılmasıdır.Ders kitaplarının matematiksel içerik açısından analizi üç matematik müfredatında İDDEF konusu için hedeflenen öğrenme kazanımlarından en fazlasını Türk ders kitabının, diğer iki kitaba oranla daha detaylı bir biçimde işlediğini göstermiştir.Matematiksel bilginin organizasyonu bakımından Türk ders kitabı denklemlerden fonksiyonlara tümevarımsal bir yaklaşımı yansıtırken, Singapur ve IBDP-SL (Standart Seviye) matematik ders kitapları matematiksel kavramları fonksiyonlardan denklemlere tümdengelimli bir yol izleyerek sunmuşlardır.İDDEF konusunun sunuş şekli ile ilgili olarak, Türk ve IBDP-SL ders kitapları öğrenci merkezli etkinlikler açısından Singapur ders kitabına göre daha zengindir. IBDP-SL ders kitabı öğrencilere araştırma yaparak keşif yoluyla öğrenme fırsatları verirken, Türk ders kitabı kavramları hazır bir biçimde vermektedir. IBDP-SL ders kitabının aynı zamanda gerçek hayat bağlantılarını ve teknolojiyi en çok kullanan kitap olduğu ortaya çıkmıştır. Buna ek olarak, IBDP-SL ders kitabı orta zorluk seviyesindeki problemleri diğer iki kitaba nispeten daha sıklıkla kullanırken, Türk ve Singapur ders kitaplarında düşük zorluk derecesindeki problemler ağırlıktadır.Bu çalışma üç matematik ders kitabının özgün öncelikleri olduğunu ortaya koymuş ve kitaplardaki yaklaşımlar okuyucu odaklı ders kitapları kuramı (Weinberg & Wiesner, 2011) ve Rezat'ın (2006) ders kitabı kullanım modeline göre yorumlanmıştır.Anahtar Kelimeler: İçerik analizi, matematik ders kitapları, matematik eğitimi, uluslararası karşılaştırmalı çalışmalar. The purpose of this study was to analyze and compare the chapters on quadratics in three mathematics textbooks selected from Turkey, Singapore, and the International Baccalaureate Diploma Programme (IBDP) in terms of content, organization, and presentation style through content analysis.The analysis of mathematical content showed that the Turkish textbook covers a greater number of learning outcomes targeted for quadratics in the three mathematics syllabi, in a more detailed way compared to the other two textbooks.The organization of mathematical knowledge reflects an inductive approach in the Turkish textbook from quadratic equations to functions, whereas the Singaporean and IBDP-SL (Standard Level) textbooks present mathematical concepts in a deductive way from quadratic functions to equations.Regarding presentation style, the Turkish and IBDP-SL textbooks are rich in student-centered activities compared to the Singaporean textbook. While the IBDP-SL textbook gives opportunities to students to make investigations and reach generalizations, the Turkish textbook presents mathematical concepts in a ready-made way. The IBDP-SL textbook is also the one which uses real-life connections and technology the most. In addition, the IBDP-SL textbook uses problems with moderate complexity more frequently than the other two textbooks where the problems with low complexity are dominant.This study revealed that each mathematics textbook has different priorities, and the approaches in the three textbooks were interpreted in the light of reader-oriented theory (Weinberg & Wiesner, 2011) and Rezat?s (2006) model of textbook use.Key words: Content analysis, international comparative studies, mathematics education, mathematics textbooks.
Collections