Project work: How well does it work? Assesments of students and teachers about main course project work at Yıldız Tecnical University School of Foreign Language Basic English Department
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada Yıldız Teknik Üniversitesi (YTÜ) Yabancı Diller YüksekokuluTemel ngilizce Bölümü'ndeki ngilizce hazırlık sınıflarının `Ana Ders'i kapsamındauygulanan proje çalışmalarına ilişkin olarak öğrenciler ve öğretmenler tarafındanyapılan değerlendirmeler ele alınmıştır. Araştırmaya, YTÜ'nün hazırlık sınıflarındaöğrenim gören üst orta ve orta dil düzeylerindeki öğrenciler ve onların projeleriniyönlendiren öğretmenler katılmıştır. Katılımcılardan, Ana Ders proje çalışmalarını üçaçıdan değerlendirmeleri istenmiştir: (1) Kurumsal proje hedefleriningerçekleştirilmesi, (2) Proje çalışmalarından öğrenilenler, (3) Proje çalışmalarındayaşanan sorunlar ve bunlara ilişkin çözüm önerileri.Veriler anket ve mülakat yoluyla toplanmıştır. Veri analiz sonuçları,kurumsal proje hedeflerinin genel olarak orta düzeyde gerçekleştirildiğini ortayakoymuştur. Proje çalışmalarının belirtilen faydaları arasında bilgi dağarcığınıngenişlemesi; sözcük bilgisinin artması; araştırma, sözlü sunum, yazma, çeviri vebilgisayar becerilerinin ilerlemesi; dilbilgisinin güçlenmesi ve disiplinli çalışmanınyararları ile ilgili bilinç düzeyinin yükselmesi yer almaktadır. Tespit edilen temelsorunlar proje konuları, öğretmen desteğinin yetersizliği, konuşma ve dinlemebecerilerinin istenilen oranda gelişememesi, çeviriye fazlaca yönelinmesi ve intihalile ilgilidir. Söz konusu sorunlara yönelik olarak çeşitli öneriler getirilmiş ve buönerilerde öğrenciler, öğretmenler ve idareciler arasındaki işbirliği ve iletişimingerekliliğinin yanı sıra sağlam temellere oturtulmuş proje eğitiminin önemivurgulanmıştır.Anahtar Kelimeler: Proje çalışmaları, proje tabanlı dil öğrenimi, proje destekli dilöğrenimi, proje tabanlı öğrenim, proje tabanlı öğretim, proje tabanlı değerlendirme,alternatif değerlendirme araçları This study investigated the students? and teachers? assessments about MainCourse project work applied at the English preparatory classes of Yıldız TechnicalUniversity (YTU) School of Foreign Languages Basic English Department. Thestudents from upper-intermediate and intermediate levels studying English in thepreparatory classes of YTU and the teachers who supervised their projectsparticipated in the research. They were asked to assess Main Course project work inrespect to three aspects: (1) Achievement of institutional project work goals, (2)Learning gains acquired from project work, (3) Problems experienced with projectwork accompanied by suggested solutions.Data were collected through questionnaires and interviews. The results of thedata analysis revealed that in general, institutional project work goals weremoderately achieved. The reported learning gains included content learning;vocabulary improvement; improvement of research, oral presentation, writing,translation and computer skills; grammar reinforcement, and raising consciousnessabout the benefits of disciplined studying. The major problems found were aboutproject topics, inadequate teacher support, lack of improvement in speaking andlistening skills at a desired level, excessive use of translation, and plagiarism. Avariety of suggestions were made for these problems emphasizing the necessity ofcollaboration and negotiation between students, teachers, and administrators inaddition to the significance of a well-structured project training.Key words: Project work, project-based language learning, project-aided languagelearning, project-based learning, project-based instruction, project-based assessment,alternative assessment tools
Collections