Extensive reading: An analysis of students? and teachers? perceptions of strengths, weaknesses, and goal attainment
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma, Anadolu Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda yürütülenDers Dısı Okuma Projesi (DDOP)' nin basarılı oldugu ve eksik oldugu noktalarbakımından ögrencilerin ve ögretmenlerin algılarını arastırmıstır. Ayrıca,ögrencilerin ve ögretmenlerin DDOP'nin amaçlarını ne kadar gelistirdigi bakımındanalgılarını incelemistir.Bu çalısmada iki veri toplama aracı kullanılmıstır. lk önce ögretmenlere veögrencilere anketler verilmistir. kinci olarak da rastgele seçilen bes ögrenci ve besögretmenle mülakat yapılmıstır.Yapılan veri analizi, ögrencilerin, DDOP'nin en önemli basarılı oldugunoktaları okuma becerilerini ve kelime hazinesini gelistirmesi oldugunudüsündüklerini gösterirken, ögretmenlerin çogunun, DDOP'nin, ögrencileri farklımetin türleriyle bulusturması özelligini en basarılı oldugu nokta olarakdüsündüklerini ortaya çıkarmıstır. DDOP'nin kopya faktörü ve projenin ciddiyealınmaması gibi basarısız oldugu noktalar, projenin degerlendirme özelligiylebaglantılı olarak görünmektedir. Buna ek olarak, ögrenciler, projenin, okumabecerilerini ve kelime hazinesini gelistirmek, ngilizce okumaya karsı tutumgelistirmek ve derste ögretilen okuma stratejilerini kullanmak olan amaçlarınıgerçeklestirmesi bakımından DDOP'yi basarılı bulmaktadırlar; ögretmenler ise buamaçların ilk üçünün gerçeklestirildigini düsünmektedirler. Veriler, ayrıca,DDOP'nin yürütülmesinde, degerlendirme özelliginin etkisi gibi projenin basarısızoldugu noktalara da dikkat çekmektedir. Mülakatlardan elde edilen veriler,DDOP'nin degerlendirme özelliginin, bütün amaçlarını gerçeklestirmesinde olumsuzbir etkisi olabilecegini göstermistir.Bu çalısmadan çıkan sonuçlar, DDOP'nin, degerlendirme özelligi veliteratürde açıklanan uygulamadan uzak olması nedeniyle, amaçlarını, özellikleokumaya karsı tutum gelistirmeyi, gerçeklestiremedigini savunmaktadır. Fakat,veriler, projenin, ögretmenlerin ve ögrencilerin algılarına göre okuma becerilerini vekelime hazinesini gerçeklestirmede basarılı oldugunu göstermektedir. The study investigated the effectiveness of the Extensive Reading Projectimplemented at Anadolu University School of Foreign Languages (AUSFL) byexamining the students? and the teachers? perceptions of its strengths andweaknesses, and by examining the extent to which the teachers and the students thinkthat the ERP achieves its goals and objectives.Two types of data collection instruments were employed in this study. First,the teachers and the students were given questionnaires. Second, interviews with fiverandomly chosen teachers and students were carried out.Analysis of data revealed that most of the teachers consider the exposure tothe different text types as a strength of the ERP, whereas most of the students thinkthat improving reading comprehension and vocabulary are the most importantstrengths of the project. The weaknesses of the ERP, such as the cheating factor, orstudents? not taking the project seriously, seem to be associated with the fact thatERP is assessed. In addition, the students are generally satisfied with the ERP interms of meeting its goals, which are improving reading comprehension andvocabulary, improving attitudes toward reading in English, and using the readingstrategies taught in the class, whereas the teachers think that only the first three goalsare achieved. The data also pointed to weaknesses such as the effect of assessmenton the implementation of the ERP. The data gained from the interviews indicatedthat the assessment of ER may have a negative impact on achieving all of the goalsof the ERP.The results of this study suggest that the ERP, in its inclusion of assessment,as well as in its departure from the ideal implementation as described in theliterature, may be failing to meet the goals of the project, in particular, improvingattitudes toward reading; however, the project seems to be successful in developingreading comprehension and vocabulary, according to the students? and the teachers?perceptions.
Collections