Investigating changes in students` writing feedback preferences
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalısma ögrencilerin ve ögretmenlerin kompozisyon yazımındaki geri bildirimtercihlerini, ve ögrencilerin tercihlerini belirli bir zaman içersinde degistiripdegistirmediklerini, ve eger degistiriyorlarsa, bunda ögretmenlerin geri bildirim stillerinin biretkisi olup olmadıgını arastırmak için düzenlenmistir.Çalısma, stanbul Teknik Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulunda orta-öncesiseviyedeki 200 ögrenciyi ve 11 ögretmeni kapsamaktadır. Veriler ögrenci ve ögretmenanketleri, ögrencilerin kompozisyon kagıtları, ve ögrencilerle yapılan görüsmeler vasıtasıylatoplanmıstır.Sonuçlar bir çok ögrencinin zaman içinde geri bildirim tercihlerinin degistiginigöstermistir. Ögrencilerin tercihlerindeki bu degisim, ögretmenlerinin geri bildirimstillerinden degil, ögrencilerin ikinci dilde kompozisyon yazımında kendi gelisimlerindenbilinçli bir sekilde haberdar olmalarından kaynaklanmaktadır.Çalısma ögretmenlere ilk olarak ögrencilerinin geri bildirim tercihlerine dikkatetmeleri gerektigini, ögretmenlerin kendi geri bildirim stilleri için ögrencileriyle görüsbirligine varmalarını, ve geri bildirim stillerini gerektigi gibi düzenlemelerini önermektedir.Çalısma ayrıca ögretmenlere ögrencilerin ihtiyaçlarına ve gelisim seviyelerine göre çesitli geribildirim sekilleri kullanmayı önermektedir. This study was designed to investigate students? and teachers? writing preferences, andwhether students change their writing feedback preferences over a given period of time, and ifso, whether there is an effect of the teachers? feedback style in their change.The study was conducted with 200 pre-intermediate students and 11 teachers atIstanbul Technical University School of Foreign Languages. The data were collected throughthe students? and teachers? questionnaires, students? writing papers, and students? interviews.The results indicated that many students changed their writing feedback preferencesover time. This change was not due to their teachers? feedback styles, but due to the students?self-consciousness of their development in their second language writing skill.The study suggests that teachers should first pay attention to their students? feedbackpreferences, negotiate with students about their feedback styles, and then they should arrangetheir feedback style accordingly. The study also suggests that teachers should consider usingvarious feedback styles according to students? needs and development levels.
Collections