The effect of personality traits extroversion/introversion on verbal and interactive behaviors of learners
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada içedönük ve dışadönük kişilik yapılarının öğrencilerin dilsel eğilimlerive iletişimsel etkileşimleri üzerindeki etkisini görmek amaçlanmıştır. Buna ek olarak,öğrencilerin kişiliklerinin iletişimsel davranışlarına olan etkisini nasıl algıladıkları ortayaçıkarılmaya çalışılmıştır.Bu çalışma Ankara Üniversitesi, Yabancı Diller Okulu'nda ondokuz katılımcı ileyürütülmüştür. Gerekli data üç aşamada toplanmıştır.Birinci aşamada, öğrencilere kişilikyapılarının belirlenebilmesi için bir kişilik testi verilmiştir. Test sonuçları elde edildiktensonra çalışmanın geri kalanına dahil edilmek için dört dışadönük ve dört içedönük öğrenciseçilmiştir.kinci aşamada, öğrenciler bir dizi konuşma aktivitelerinde yer almışlar vekonuşmaları kaydedilmiştir. Son olarak, öğrencilerin kişilik yapılarıyla dilsel eğilimleriarasındaki bağlantıyı algılama şekilleri hakkında bilgi edinmek için bu sekiz öğrenciylemülakatlar düzenlenmiştir. Konuşmalardan toplanan veriler yazıya dökülmüş ve öncedenbelirlenmiş iletişimsel etkileşim ve dilsel üretim adlı kategorilere göre analiz edilmiştir.Çalışma sonuçlarına göre dışadönük ve içedönük öğrenciler iletişimsel etkileşimleri veyabancı dil kullanımları konusunda farklılık göstermişlerdir. letişimsel etkileşim göz önünealındığında, içedönük öğrencilerin daha çok soru sorma eğiliminde oldukları bulunmuşken,dışadönük öğrencilerin daha çok konuşma başlatma, konuşmalara yeni alt konular katma vedaha önceden üzerine konuşulmuş konuları tekrarlama eğilimi içinde oldukları ortayaçıkarılmıştır. Dilsel üretim göz önüne alındığında ise, dışadönük öğrencilerin içedönükolanlara nazaran daha uzun cümleler kurdukları, daha fazla duraksadıkları ve kendilerine aithataları düzeltme eğilimi içinde oldukları belirlenmiştir.kinci araştırma sorusu hakkında sonuçlar öğrencilerin kişilik yapılarının dildavranışları üzerindeki etkisinin farkında oldukları bulunmuştur. The aim of this study was to see the influence of extroversion/introversion continuumon learners? verbal tendencies and interactive behaviors. In addition, this study also tried todiscover learners? perception of the influence of their personality on their interactivebehaviors.The study was conducted in Ankara University, School of Foreign Languages,involving nineteen participants. The relevant data was collected in three steps. First, studentswere given a personality inventory test, so that their personalities could be identified. Afterthe test results were obtained four introverted and four extroverted students were chosen forthe rest of the study. In the second step, subjects were asked to participate in a set of speakingtasks. Finally, an interview with the subjects was conducted to be informed about learners?understanding of the link between their personality and verbal tendencies. The data collectedfrom the speaking tasks was first transcribed and than analyzed according to the categoriesestablished as interactional behaviors and speech production.The results showed that, learners with extroversion and introversion tendenciesdiffered in terms of the way they communicate in L2. While extroverts inclined to start mostof the conversations, introduce new topics to the speech and make restatements, introvertstended to ask questions. With respect to speech production, extroverts were found to producelonger sentences, employ more filled pauses and self-corrected utterances. As to secondresearch question, the results revealed that both extroverted and introverted subjects wereaware of the effect of their personality on their language behavior.
Collections