Using poetry in EFL speaking classes-A Classroom-based study
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez, konuşma derslerinde, öğrencilerin şiir kullanılarak hazırlanmışaktiviteler üzerinde çalışırken ortaya koydukları dil üretimini, birbirleriyle olanetkileşimlerini ve aktivitelere olan ilgilerini incelemiştir. Bu çalışma, AnadoluÜniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu'nda 2006 bahar döneminde uygulanmıştır.Veriler, ikili çalışılmış olan aktiviteler yoluyla toplanmıştır ve kaydedilmiştir.Çalışmaya katılanlar, 22 upper- intermediate kuru öğrencisi ve konuşma dersihocalarıdır. Sınıfta, 4 farklı şiir kullanılarak hazırlanmış 3 aktivite uygulanmıştır veuygulama 3 hafta sürmüştür.Daha sonra, öğrencilerin aktiviteler üzerinde çalışırken kaydedilenkonuşmaları araştırmacı tarafından yazıya dökülmüş ve şu beş kriter kullanılarakincelenmiştir: öğrencilerin hedef dil kullanımı, birbirleriyle etkileşimleri, birbirlerinianlamaya yönelik konuşmaları, form ve anlamları üzerine tartışmaları ve aktiviteyeolan ilgileri.Çalışma, öğrencilerin çoğu zaman hedef dili kullandıklarını, aktiviteleritamamlamak için birbirleriyle etkileşimde bulunduklarını, birbirlerinin söylediklerinianlamak için tartıştıklarını ve form ve anlamları hakkında konuştuklarınıgöstermiştir.Son olarak da, zihinsel ve duygusal olarak aktiviteler ve şiirlerle uğraştıklarını ortayakoymuştur.Anahtar kelimeler: Göreve dayalı öğrenim, şiirin dil öğrenmede kullanılması,etkileşim, anlama yönelik konuşma, aktiviteye olan ilgi. This thesis explores the language production, interaction, and involvement ofstudents while working on poem-based tasks in a speaking course. The study wasconducted at Anadolu University School of Foreign Languages in the springsemester of 2006.The data was collected through students? audiotaped task completion. Theparticipants in the study were 22 upper-intermediate students and their speaking classteacher. Three different tasks based on four different poems were implemented in theclass, and the implementation lasted three weeks.The audiotaped interactions of students were then transcribed by theresearcher and analyzed with reference to discourse analysis techniques. Thetranscripts were analyzed in terms of five aspects, including target language use ofstudents, student interaction, negotiation of meaning, discussion of form andfunction, and involvement of students.The study demonstrated that students mostly used the target language and thatthey interacted with each other to complete the tasks, that they mutually negotiatedthe meaning of their utterances, and talked about the form and function of thelanguage represented in the poems. Finally and overall, it was found that theyengaged themselves cognitively as well as affectively in the poems and the tasks.Key words: Task-based learning, poetry in language learning, interaction,negotiation of meaning, task involvement.
Collections