Guessing vocabulary from contex in reading texts
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, Hacettepe Üniversitesi, ngilizce Hazırlık Birimindekiorta düzey öğrencilerin kullandıkları bağlamdan tahmin stratejileri ve başarılı vebaşarısız tahmincilerin bilinmeyen kelimelerle başa çıkmak için kullandıkları farklıstratejiler araştırılmıştır.Veri toplamak için, bir sınıf içi okuma çalışması, sesli-düşünme protokolleri ve geçmişe dayalı mülakatlar kullanılmıştır.Sınıf içi okuma çalışması, üç başarılı ve üç başarısız tahminci seçmek içinuygulandı. Sesli-düşünme protokolleri ve geçmişe dayalı mülakatlar, seçilentahmincilerle, onların strateji kullanımları hakkında veri toplamak amacıylayürütüldü. Yazıya dökülen sesli-düşünme protokolleri ve geçmişe dayalı mülakatlarkodlandı ve bağlamdan tahmin stratejileri sınıflandırma tablosu yapıldı. Busınıflandırma tablosundaki her bir strateji için frekanslar ve yüzdeler ilekatılımcıların sınıf içi ve sesli-düşünme protokolü okuma çalışmalarındaki tahminbaşarı yüzdeleri hesaplandı.vBu çalışmanın bulguları; bilinmeyen kelimelerin anlamlarını tahmin etmekiçin çeşitli stratejiler kullanıldığını, ve başarılı ve başarısız tahmincilerin aynıstratejileri kullanmalarına rağmen, başarılı tahmincilerin stratejileri daha seyrekuyguladıklarını göstermiştir. Bununla birlikte, başarılı tahmincilerin daha çok doğrutahmin yapmaları, onların daha etkin sözcük tahmin stratejileri kullanıcıları olduğunuispatlamaktadır. Bir başka bulgu, bağlamın ve anadil bilgisinin kelime tahminetmede ana kaynaklar olduğunu göstermiştir.Anahtar kelimeler: Kelimeleri bağlamdan tahmin etme, sözcük tahmin etmestratejileri, başarılı ve başarısız tahminciler, sesli-düşünme protokolleri, geçmişedayalı mülakatlar.vi This study investigated contextual guessing strategies employed by pre-intermediate students at Hacettepe University, Department of Basic English, and thedifferent strategies used by successful and unsuccessful guessers when dealing withunknown vocabulary. Data were collected through an in-class reading task, think-aloud protocols (TAPs) and retrospective interviews (RIs).The in-class reading task was administered to select three successful and threeunsuccessful guessers. TAPs and RIs were conducted with the selected guessers togather data on their strategy use. Transcribed TAPs and RIs were coded, and acontextual guessing strategies taxonomy was constructed. Frequencies andpercentages for each strategy in the taxonomy and percentages for the participants?guessing success in the in-class and TAP reading tasks were calculated.Findings of the study indicated that various strategies were employed to guessword meanings, and although both successful and unsuccessful guessers employediiithe same strategies, successful guessers used them less frequently. However,successful guessers? arriving at more correct guesses provided evidence that theywere more effective users of lexical inferencing strategies. Another findingillustrated that context and knowledge of the native language were the major sourcesfor word guessing.Key words: Guessing vocabulary from context, lexical inferencing strategies,successful and unsuccessful guessers, think-aloud protocols, retrospective interviews.iv
Collections