İlköğretim öğrencilerinin çarpanlar ve katlar konusundaki öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma Kayseri ili Melikgazi ilçesindeki ortaokul öğrencileri arasında çarpanlar vekatlar konusunda öğrencilerin yaşadığı öğrenme güçlükleri ve kavram yanılgılarınıaraştırmayı amaçlamıştır. Bu bağlamda Melikgazi ilçesinden Burhan DinçbalOrtaokulu, Hoca Yusuf Erdem Ortaokulu ve Yahya Kemal Beyatlı Ortaokuluseçilmiştir. Bu araştırma için 6.sınıf seviyesinden 107 öğrenci, 8.sınıftan ise 48 öğrenciseçilmiştir. Her bir grup için 2'şer tane açık uçlu soru, 11'er tane test sorusu ve 1'er tanedoğru-yanlış sorusu içeren bir anket hazırlanmıştır. Öğrencilerden her bir soruyuçözmeleri ve açıklamaları istenmiştir. Ayrıca çözüm kısmını doldurmaları sözlü biçimdeözelikle istenmiştir. Bütün bu soruların yanında öğrencilerden günlük hayatlarındaçarpanlar ve katlar konusunu nasıl kullandıkları ve bu konunun matematiğe karşıtutumlarını nasıl etkilediğini cevaplamaları istenmiştir.Bu araştırmanın değerlendirmesine göre, öğrencilerin çarpanlar ve katlar konusundakiöğrenme güçlükleri ve kavram yanılgıları hakkında bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar kelimeler: Çarpanlar, Katlar, Kavram, Kavram Yanılgıları, Öğrenme Güçlüğü The aim of this study is to research into the learning difficulties and conceptmisunderstanding about multiplication and factor of secondary school students inMelikgazi, Kayseri. That's why, Burhan Dinçbal Secondary School, Hoca Yusuf ErdemSecondary School, Yahya Kemal Beyatlı Secondary School are selected in Melikgazi.107 students from 6th grade and 48 students from 8th grade are selected for this research.A questionnaire including two open-ended questions, eleven test questions and one truefalse question is prepared for each group for this research. It is requested from studentsto solve each question and explain how they solve them. Also, it is requested verbally tofill in solutions especially. Besides these questions, it is requested from students toanswer how they use the subjects of multiplication and factor in their daily lives andhow these subjects affect their attitudes and treatments towards Mathematics.According to evaluations of this research, some suggestions are made for students'learning difficulties and concept misunderstanding about multiplication and factor.Key words: the multiplication, the factor, the concept, the misconception, the learningdifficulties.
Collections