Dkab öğretmenlerinin (5-8) inanç, ibadet ve Hz. Muhammed`in hayatı konularının öğretiminde kullandıkları öğrenci merkezli yöntemlerle ilgili karşılaştıkları sorunlar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Geleneksel öğretim yöntemi günümüz ihtiyaçlarına cevap verme konusunda oldukça yetersiz kalmıştır. Çünkü bu yöntemlerle öğrenilen bilgilerin kalıcı olmaması, sadece sınavlar için ezberlenip sonrasında unutulması, dahası unutulmasa dahi bilginin geçerliğini yitirmesi ve işe yaramaması bilgiyi öğretmek yerine bilginin nasıl elde edileceğini öğretmeye yani öğrenmeyi öğretmeye yöneltmiştir. Bundan dolayı eğitim sistemimizde 2004 yılından itibaren tüm derslerde kademeli şekilde anlayış olarak kökten bir değişim yaşanmıştır. Bu değişimler olumlu bulunmakla birlikte 2006 yılından itibaren değişen ilköğretim DKAB öğretim programıyla beraber özellikle İnanç, İbadet ve Hz. Muhammed'in Hayatı konularında bu yeni kabul edilen yapılandırmacı yaklaşımla ders işlenmesi konusunda öğretmenlerin yaşadıkları bir takım problemleri nitel araştırma yöntemleriyle ortaya koymaya ve bazı çözüm önerilerinde bulunarak alanda yapılan çalışmalara bir yenisini daha ekleyerek katkı sunmaya çalışılmıştır. İlk etapta yapılandırmacılık birçok boyutuyla incelenmiş, din eğitimi ve öğretimi açısından ortaya koyduğu imkân ve sınırlılıklar tartışılmış ve önerilerde bulunulmuştur. Sonraki bölümlerde görüşme ve gözlem formlarında elde edilen öğretmen görüşlerine ve detaylı açıklamalara yer verilerek yaşanan sorunlar bu sorunların nedeni ve nasıl çözülebileceği üzerinde durulmuştur. Sonuç olarak gerek gözlem ve gerekse görüşme formlarından elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin büyük çoğunluğu öğrenci merkezli yaklaşımların uygulanması taraftarıdır denilebilir. Ancak yapılandırmacı anlayışlar ve öğrenci merkezli yaklaşımların uygulanmasına engel olan durumlar için öğretmenler; sınıfların kalabalık olmasını, konuları ve kazanımları yetiştirme noktasında zaman sıkıntısı yaşanmasını, fiziki yetersizlikler olduğunu ya da öğrencilerin derse katılmadığını belirtmişlerdir. The traditional teaching methods have been insufficient to meet today's needs. The information learned by these methods is not permanent and memorized just for the exams and then forgotten; moreover, even if not forgotten, it loses its validity and becomes useless. This directs teachers to teach how to acquire knowledge instead of teaching the knowledge itself.Therefore, there has been a gradual change on all lessons in our education system since 2004. Although these changes are approved, teachers experience some problems during the process of a lesson in this newly adopted constructivist approach especially about belief, worship and the life of Prophet Muhammed, with the change of the primary school Religion and Ethics curriculum in 2006. This study tries to contribute to the studies in the field by revealing these problems with qualitative research methods and offering some solutions. Firstly constructivism was analyzed in many dimensions, the possibilities and limitations were discussed from the viewpoint of religious education and teaching and then suggestions were made. In the next chapters, encountered problems, causes and solutions of these problems are emphasized by mentioning the opinions and explanations of the teachers obtained from the interview and observation forms. As a result, according to the findings obtained from both observation and interview forms, it can be said that the majority of teachers favor student-centered approaches. However, in cases where preventing to apply constructivist approaches and student-centered approaches; the teachers stated the crowded classes, shortage of time in completing the subjects and the gains, physical deficiencies or the students not attending to the lessons.
Collections