Elementler ve bileşiklerin öğretiminde artırılmış gerçeklik uygulamalarının kullanılmasının öğrencilerin akademik başarılarına ve öğrendikleri bilgilerin kalıcılığına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, fen bilimleri dersinde ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin `Elementler ve Bileşikler` konusundaki başarılarına ve bilgilerinin kalıcılığına fen programının öngördüğü öğretim yöntemine kıyasla artırılmış gerçeklik (AG) uygulamalarının etkisini incelemektir.Araştırmada, nicel araştırma yönteminin özelliklerine uygun olarak, `ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen` kullanılmıştır.Araştırmanın çalışma grubunu 2017-2018 eğitim öğretim yılında Niğde il merkezinde bulunan Millî Eğitim Bakanlığına bağlı bir ortaokulun 7. sınıfında öğrenim gören toplam 70 öğrenci oluşturmaktadır.Deney grubunda36, kontrol grubunda 34 yedinci sınıf öğrencinin yer aldığıuygulama her iki grupta da dört hafta sürmüştür. Araştırmada veriler, araştırmacı tarafından hazırlanmış olan ve çoktan seçmeli 27 maddeden oluşan `Elementler ve Bileşikler Başarı Testi` (EBBT) ile toplanmıştır. Son test uygulandıktan altı hafta sonra aynı başarı testi, izleme testi olarak tekrar uygulanmıştır. Çalışma, hazırlanan ders programlarına uygun şekilde yürütülmüş ve EBBT ön-test, son-test ve izleme-testi olmak üzere toplam üç kez uygulanmıştır. Araştırma verilerinin analizi için öncelikle deney ve kontrol grubunun EBBT'ye yönelik tekrarlı ölçümlerine ait olarak hazırlanmış olan yedi hipotez için t testleri ve etki büyüklükleri incelenmiştir. Araştırma kapsamında gerçekleştirilen tüm analizler SPSS 20 ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada `Elementler ve Bileşikler` konusunda AG uygulamalarının, öğrencilerin akademik başarına etkisi ve bu etkinin kalıcılığının incelenmesi amacı ile örneklemin tamamına ait ön-test puanları ile son-test puanları ve izleme testi puanları arasındaki farklılığın anlamlılığı incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucunda AG uygulamalarının; öğrencilerin `Elementler ve Bileşikler` konusundaki akademik başarıları ve öğrendikleri bilgilerinin kalıcılığında, mevcut fen programının öngördüğü öğretim yöntemine kıyasla daha etkili olduğu görülmüştür. Çalışmanın bulguları alan yazın ile karşılaştırılarak tartışılmış ve öneriler sunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Fen Eğitimi, Artırılmış Gerçeklik, Elementler ve Bileşikler, Akademik Başarı, Kalıcılık The aim of this study is to investigate the effects of augmented reality (AR) applications in the science course on the success of the seventh grade elementary school students in `Elements and Compounds` subject, and the permanence of their knowledge compared to the teaching method prescribed by the science curriculum. In the study, pretest - posttest control group quasi-experimental design was used in accordance with the characteristics of the quantitative research method. The study group consisted of 70 students studying in the 7th grade of a secondary school affiliated to the Ministry of National Education, located in city center of Niğde in the 2017-2018 academic year. The study, which included 36 students in the experimental group and 34 students in the control group, lasted four weeks in both groups. The data were collected by Elements and Compounds Achievement Test (ECAT) consisting of 27 multiple-choice items, which was prepared by the researcher. Six weeks after the posttest was applied, the same achievement test was re-applied as a follow-up test. The study was carried out in accordance with the prepared syllabuses and ECAT was applied three times as pre, post and follow-up tests. For the analysis of the research data, t tests and effect sizes of the seven hypotheses, which were prepared for the experimental and control groups' repeated measurements of ECAT, were examined. All analyses were performed using SPSS 20. In this study, the significance of the difference between the pre-test, post-test and follow-up test scores of the whole sample was examined in order to investigate the effect of AR applications on the students' academic achievement in the subject of `Elements and Compounds` and the permanence of this effect. As a result of the investigations, it was observed that the AR applications were more effective than the teaching method prescribed by the current science curriculum in terms of the students' academic achievements regarding `Elements and Compounds` subject and permanence of their knowledge. The findings of the study were compared with the literature and suggestions were presented.Keywords: Science Education, Augmented Reality, Elements and Compounds, Academic Achievement, Permanence
Collections